Avatar billede cyperbent Mester
21. juni 2017 - 22:30 Der er 4 kommentarer

Installering af gamle spil på Windows 10

Jeg har forsøgt at installere et gammelt spil på Windows 10.
Det kunne køre på Windows XP jvf spillets brugsanvisning.

Efter at jeg har installeret det kan jeg ikke få det til at kører når jeg trykker på spilikonet.

Skyldes det at det slet ikke kan køre under Windows 10?

Jeg har forsøgt med kombilatetsproblemsprogrammet, men uden held
Avatar billede Slater Ekspert
21. juni 2017 - 23:22 #1
Det er muligt at det slet ikke kan virke på Windows 10, ja.

Svært at sige mere uden at vide hvilket spil.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2017 - 00:36 #2
kommer an på hvad spil det er, men du kan måske få det billigt og det virker, på www.gog.com

du kan også forsøge at køre spillet under DOSBOX (en dos emulator)
Avatar billede cyperbent Mester
22. juni 2017 - 17:54 #3
Det er følgende spil, Far Cry 1,2,3, Tom Clancy's Splinter Cell 1,2,3. Disse spil er af ældre dato
Avatar billede Slater Ekspert
22. juni 2017 - 18:08 #4
Far Cry 2 kører glimrende, ved jeg selv. Far Cry 3 har en bug med Realtek lydkort på Windows 10, der gør at det crasher ca. hvert 15. minut, hvilket gør det uspilleligt fordi der til tider er længere end 15 minutter mellem checkpoints. Men altså kun med Realtek lydkort. Splinter Cell Chaos Theory (3) virker også fint, og etteren gør i hvert fald i GOG's udgave. De andre har jeg ikke prøvet på Windows 10.

Hvis du slet ikke kan starte nogle af dem, så er der i hvert fald noget galt.