Avatar billede henlot Juniormester
12. juli 2017 - 16:44 Der er 5 kommentarer

Har skiftet PC og kan nu ikke få adgang til min Synology DS209 NAS enhed

Hej

Jeg har skiftet PC og downloaded Synology Assistant for at få adgang til min Synology DS209, men jeg får følgende besked når jeg vil logge mig ind: "Du har ikke tilladelse til at logge ind på denne Disk Station. Kontakt admin for at få tilladelse". Jeg skriver mit brugernavn og password rigtigt. Hvad kan der være galt?

Mvh

Henrik
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2017 - 17:19 #1
det netværsdrev to laver, for eksempel Z: - har du sat nye rettigheder op ?

altså været igennem wizard: opret netværsdrev ?

hvad med dens hjemmeside interface, 128. et eller andet, er den aktiv ? eller død ?

du skal bare gennemføre at tilføje et nyt netværks drev, for eksempel Z:, så sku det virke
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2017 - 17:20 #2
fordi rettigheder i NTFS på windows, skal snakke med den, og den har ikke tilladelse til at snakke med din disk (computer), derfor skal den ha ret fra NTFS sikkerheden i windows, ellers må den ikke noget med dine diske (uploade/save)
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2017 - 17:21 #3
måske, læs fra begyndelsen, og glemt alt du ved. som da den var ny.
gør alt hvad din manual siger.
Avatar billede henlot Juniormester
12. juli 2017 - 18:29 #4
Tak for informationen. Jeg har nu prøvet at gå ind i Synology Assistant og under "Tilknyt drev" har jeg oprettet et Z. drev. Her kan jeg få fat i mine filer og er ved at downloade dem til min PC, men jeg vil jo gerne tilbage til udgangspunktet, hvor jeg sikkerhedskopiere til NAS. Skal jeg downloade alt hvad der er på NAS enheden over på min PC for så at formatere NAS enheden og starte helt forfra med konfiguration af NAS enheden? Er det det du mener?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
13. juli 2017 - 08:22 #5
To hurtige bud du kunne prøve.
- Genstart din NAS og prøv log ind igen
- Skift din IP adresse på maskinen. Måske den er blevet blokeret.
Min egen NAS blokere IP adresse hvis man taster forkert bruger og pass mange gange i streg indenfor kort tidsperiode.