Avatar billede René Novice
13. juli 2017 - 09:51 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

hop over tomme celler

Hej

Jeg har følgene formel som henter et specifik celle fra en ark til en anden ark.
=HVIS(ER.TAL('Ark1'!A3);LOPSLAG('Ark1'!A3;'Ark1'!$A:$K;1;FALSK);"")
=HVIS(ER.TAL('Ark1'!A4);LOPSLAG('Ark1'!A4;'Ark1'!$A:$K;1;FALSK);"")
=HVIS(ER.TAL('Ark1'!A5);LOPSLAG('Ark1'!A5;'Ark1'!$A:$K;1;FALSK);"")
Dette virke også som det skal. Men der laver den en række for hver opslag og jeg vil gerne have den til springe over de celler der ikke er indtastet et tal i.

Håber at dette giver mening.

Hilsen
Rene
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
13. juli 2017 - 11:22 #1
Kan du ikke uploade en fil hvor du viser eksempler på ønskede resultater?
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2017 - 11:26 #2
Er det ikke en lidt "kryptisk" formel du bruger, til at returnere dit resultat fra A1 og nedefter? Du får jo kun returneret fra din A kolonne, hvor du også laver opslaget!
Så er det kun fra den kolonne du skal returnere, eller har du andre Opslag, som returnerer fra andre kolonner i dit A:K opslag?
Hvis det kun er fra A kolonnen, kan du jo lave en simpel SUM returnering, og så en filtrering, efterfølgende!
Avatar billede René Novice
13. juli 2017 - 11:44 #3
hvor uploader jeg en fil.
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2017 - 11:54 #4
Brug evt.  www.dropbox.com  det er gratis!
Avatar billede René Novice
13. juli 2017 - 12:46 #5
Og hvordan laver jeg sådan I kan se den.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
13. juli 2017 - 12:48 #6
Kopier link og indsæt linket her på Eksperten.
Avatar billede René Novice
13. juli 2017 - 12:50 #7
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2017 - 13:01 #8
#7  -  Det er linket til selve filen, du skal indsætte! Når du lægger filen i din Dropbox mappe, så laver Dropbox automatisk et Link, og dette kan du ved at højreklikke på emnefeltet her på Eksperten.dk indsætte.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
13. juli 2017 - 13:04 #9
Er det en af disse fire filer:

Hyperlink.Test
Kasse_Bank
SumMåned
Udtræk_År
Avatar billede René Novice
13. juli 2017 - 13:12 #10
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2017 - 13:17 #11
"10  -  Nej!
Prøv som jeg skrev i #8, at lægge filen i din Dropbox mappe. Når du gør dette, laver Dropbox automatisk et Link til filen, og dette Link "hænger" i din udklipsholder, og du kan derefter blot højreklikke på emnefeltet her på Eksperten, og indsætte Linket.
Avatar billede René Novice
13. juli 2017 - 13:48 #12
Avatar billede ebea Ekspert
13. juli 2017 - 14:04 #13
En af mulighederne! Men der er flere måder at gøre det på!
https://www.dropbox.com/s/d28uldhd01a47m7/pr%C3%B8ve.xlsx?dl=0
Avatar billede René Novice
07. august 2017 - 21:22 #14
Hej igen

Ebea jeg syntes ikke jeg kunne få din løsning til at virke som jeg gerne ville.
Det jeg gerne vil er at den ikke laver et opslag på de rækker hvor kolonnen med antal er tomt. der vil jeg gerne den hopper ned og tager næste række.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
10. august 2017 - 08:58 #15
Avatar billede René Novice
15. august 2017 - 12:18 #16
ja det ser ud til at være noget i den stil jeg tænker, men hvorfor kan jeg ikke rette i den.
Hvis jeg retter at jeg vil have den til hente fra kolonne C i stedet for kolonne B i række J.
Så retter den kun rækker 1 og række 2 - 10 bliver blanke.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
15. august 2017 - 13:59 #17
Det er matrixformler, så når du retter i formlen skal du ved afslutning holde Ctrl og Shift nede før tryk på Enter. Hvis du gør det korrekt vil Excel automatisk sætte {} omkring formlen. Når du har indtastet én matrixformel korrekt kan du kopiere til andre celler på normal måde. Forsøg ikke at indtaste {} manuelt!
Avatar billede René Novice
15. august 2017 - 21:33 #18
Tak, Det hjælp på det.
Kan man lave sådan at den ikke skriver 0 hvis man har en tom celle i en række.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
16. august 2017 - 06:25 #19
Er det i den fil jeg uploadede du har problemet?
Avatar billede René Novice
16. august 2017 - 08:19 #20
ja, eks. hvis du ikke har en tekst i ark1 celle D5 vil den sætte et 0 i ark2 celle L4
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
16. august 2017 - 09:06 #21
Èn måde er følgende:

Vælg celle L3:L10 på Ark2.
Tryk på Conditional Formatting (oversæt selv til dansk).
New rule. Use formula to determine which cells to format.
I feltet "Format values where this formula is true" skriver du:
=L3=0.
Tryk på Format, Number, Custom.
Skriv denne kode i feltet Type.
#.##0;-#.##0;;@
OK, OK.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
22. oktober 2022 - 20:52 #22
Accepteret som løsning efter godt og vel fem år.
Det var da fantastisk.