Avatar billede Josvto Mester
14. juli 2017 - 16:17 Der er 3 kommentarer

Automatisk søgning i excel på google

Hej

Jeg søger efter en macro eller lignende, som kan foretage automatisk søgninger på google.

Jeg et regneark, hvor der i cell J2-J20 er hyperlinks. Det kan jeg trykke på og google åbne med det, som jeg vil søge på.

Jeg  ville rigtig gerne have, at excel selv kunne "trykke" på hyperlinks og åbne siderne i explorer. Herefter kan personerne, som skal bruge regnearket, selv kigge resultaterne igennem.

Så basically: en makro, som kan åbne alle hyperlinks i J2-J20.

Er det muligt?

Mvh
Josvto
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. juli 2017 - 23:35 #1
Skal den åbne samtlige 19 links automatisk ?
Skal det ske i 19 faner ?
Skal det ske "skjult" eller hvordan ?
Avatar billede Josvto Mester
17. juli 2017 - 08:52 #2
Jeg har fået den til at åbne i 19 forskellige vinduer. Det kunne være super fedt at få dem til at åbne i samme vindue men 19 faner.

Ved nogen desuden om der er et maks. antal tegn, som man kan søge på på google?
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juli 2017 - 20:49 #3
Fandt lige denne kode her:
https://www.mrexcel.com/forum/excel-questions/750575-how-can-i-batch-open-hyperlinks-urls-tabs-my-browser.html

For Each c In Worksheets("Sheet1").Range("A9:A11").Cells
    c.Hyperlinks(1).Follow NewWindow:=False, AddHistory:=True
Next

Ved ikke om den kan bruges ?
Eller om den måske kræver IE