Avatar billede Butterfly Ekspert
18. juli 2017 - 09:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere værdier i pivottabel

Hej
Er det muligt at lave en pivottabel med 2 forskellige værdier?
I kolonne A har jeg varenr, i kolonne B varebeskrivelse, i kolonne C total solgt antal, og i kolonne D vil jeg gerne have salg til en bestemt kunde.
Avatar billede Gramstrup Mester
18. juli 2017 - 10:06 #1
Umiddelbart ikke. Men kan måske godt lade sig gøre alt efter hvordan dine data er bygget op.
Men hvorfor ikke bare lave 2 pivotabeler?
Du kan hurtigt og nemt kopiere den ene tabel med Ctrl +C og sætte den inde med Ctrl + V og så bruger de samme data og du kan lave en hvor du ser salg pr kunde.
Avatar billede ebea Ekspert
18. juli 2017 - 10:41 #2
Du kan vel indsætte salg til specifik kunde, som et nyt felt, hvor du udtrækker data til, ganske som du også gør til de andre felter!
Men hvorfor overhovedet bruge en Pivottabel?
Avatar billede Butterfly Ekspert
18. juli 2017 - 13:19 #3
Hej
Tak for jeres hurtige svar.
Det er muligt jeg kan lave noget med kopi-paste, det kikker jeg på.
Jeg bruger en pivottabel fordi jeg har omkring 1000 salgslinjer, dem samler jeg  til solgt pr. produkt, men vil også gerne vide, hvad der er solgt til en bestemt (stor) kunde.
På så mange salgslinjer har jeg ca. 150 forskellige produkter. Udtrækket laves 2 gange hver dag, derfor skal det være nemt.
Avatar billede ebea Ekspert
18. juli 2017 - 13:34 #4
#3  -  Til din kommentar  "....På så mange salgslinjer har jeg ca. 150 forskellige produkter. Udtrækket laves 2 gange hver dag, derfor skal det være nemt. "
Det var også derfor jeg spurgte om, hvorfor du brugte en Pivottabel. Det gør det ikke nemmere, hvis ikke man kender Pivottabellens små finurligheder, og specielle opbygning omkring formler.
Men med det data antal du skriver, kan du jo bruge Excel uden problemer. Og et opslag i dine data, ville også nemt kunne returnere data for en enkelt kunde.
Men det samme opslag, kan du også lave i Pivottabellen, ved at angive et felt mere, hvor du opsætter der hvor du vil udtrække fra.
Avatar billede Butterfly Ekspert
20. juli 2017 - 10:55 #5
Tak for hjælpen, jeg har fået det til at virke