Avatar billede Nuser2008 Mester
21. juli 2017 - 13:43 Der er 5 kommentarer

Automatisk svar på popup

Hej

Jeg håber, at I kan hjælpe mig med denne case.

Jeg danner et data histogram med følgende kode, der virker:

Application.Run "ATPVBAEN.XLAM!Histogram", ActiveSheet.Range("$A$2:$A$5000") _
        , ActiveSheet.Range("$E$1:$F$12"), ActiveSheet.Range("$C$2:$C$11"), False, _
        False, False, False

I forbindelse med, at denne kodestump kører, får jeg følgende popup:
'Histogram - Output range will overwrite existing data. Press OK to overwrite.'

Svarmulighederne er: 'OK'  'Cancel'  'Help'

Svaret er hver gang 'OK'. Koden skal køre på mange sheets.

Jeg har prøvet med følgende kodestumper før og efter ovenstående histogram-kode:

Application.DisplayAlerts = False
eller...
Application.SendKeys "{~}", True

Men uanset hvad, så får jeg fortsat popup'en, som jeg skal svare OK på.

Har I et forslag til, hvordan jeg får en kode til at trykke 'OK' for mig?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Arne
Avatar billede kabbak Professor
21. juli 2017 - 13:59 #1
Jeg kan ikke se  hvorfor dette ikke skulle virke.

Application.DisplayAlerts = False

Application.Run "ATPVBAEN.XLAM!Histogram", ActiveSheet.Range("$A$2:$A$5000") _
        , ActiveSheet.Range("$E$1:$F$12"), ActiveSheet.Range("$C$2:$C$11"), False, _
        False, False, False

Application.DisplayAlerts = True
Avatar billede Nuser2008 Mester
21. juli 2017 - 21:12 #2
Hej

Tak for dit svar. Jeg forstår det heller ikke... Og jeg har netop tjekket, at min kode står som den du har anført i dit svar. Men popup'en kommer stadigvæk. Æv.

Arne
Avatar billede kabbak Professor
21. juli 2017 - 21:54 #3
Nu åbner du, så vidt jeg kan se en anden Excel projektmappe (ATPVBAEN.XLAM), hvis du nu i den kodede følgende.

Private Sub Workbook_Open()
    Application.DisplayAlerts = False
End Sub
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Application.DisplayAlerts = True
End Sub

i  Denne_projektmappe
Avatar billede Nuser2008 Mester
21. juli 2017 - 22:20 #4
Hmmm Jeg synes jeg arbejder i samme projektmappe - indholdet i parenteserne i spørgsmålet og mit reply er vist det samme.

Så vidt jeg kan se, opretter jeg 2 nye makroer ved at bruge dit forslag? (2 x Sub/End Sub). Jeg tror jeg ikke er helt med på, hvad du foreslår :-(

Jeg tænker, om det er muligt at holde al kode i samme makro?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
14. oktober 2017 - 08:44 #5
Når du skriver "Popup", så mener du 'MsgBox', ikke?

Du har en MsgBox med de tre muligheder, og, så vil du gerne have, at efter f.eks. 10 sekunder, så "trykkes" automatisk på [OK] knappen.

Er det sådan, at forstå?