Avatar billede desist Seniormester
24. juli 2017 - 09:41 Der er 5 kommentarer

Docking-station

Hej
Findes der en docking-station der er virker med alle pc mærker?
Avatar billede INK Ekspert
24. juli 2017 - 10:13 #1
Det korte svar er nej. Det er de færreste PCer, der har et "multistik" i bunden eller bagpå som passer med både strømforsyning, lyd, usb og skærmtilslutning.
Så hvis du taler om at klikke en PC ned i eller ind i en "kassette" så er svaret nej.

Men du kan komme et stykke ad vejen ved at tilslutte en USB-hub med egen strømforsyning. Så kan keyboard, mus og ekstern harddisk være fast tilsluttet den. Så er det kun ét usb stik. Med forskellige konvertere kan netkabel, lyd og skærm også tilsluttes, men vist ikke strømforsyning.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. juli 2017 - 10:44 #3
#2 var bare ét eksempel, finnes masser af forskellige märker og modeller.
Avatar billede wjens Guru
24. juli 2017 - 11:41 #4
Ok med usb3-docking, men være helt sikker på at din pc har usb-3. Ældre usb er simpelt hen ikke hurtigt nok.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. juli 2017 - 11:49 #5
#4
Tror det kommer an på hvilken USB-dock man välger:

https://www.youtube.com/watch?v=-7iOc_nwpb8