Avatar billede PEBM Praktikant
02. august 2017 - 17:34 Der er 2 kommentarer

Java blokerer

Meddelse "Application Blocked by Java Security"
Your securoty settings have blocked a local application from running

"Click for details" det er så
Java Console og det siger mig intet

Java Control Panel for Windows Windows 10
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2017 - 23:00 #1
Det vil sige, at du er nød til at tilføje linket (adressen) til undtagelse for at kunne benytte og køre ucertificeret java applikation. Er adressen tilføjet som undtagelsestilstand, kan du tilgå den og køre den.

Bedste praksis vil være, at have altid den seneste java version.

https://java.com/en/

1# Hvis man hyppigt kan se java notifikation fra Procesikonet, betyder det at der findes nyere Java applikation version og klar til at hente seneste version. Du kan køre den ved at trykke på java ikonet fra Procesikonet.

2# Manuelt kontrollering for installeret java version og se om det stemmer ens med java fra linket tidligere delt.
For at kunne gøre dette, skal man til Kontrolpanel og starte Programmer og funktioner, og se ud fra detaljerne fra Programmer, kigge efter version, her kan du se oplysning og java applikation og kontrollere det om den stemmer overens med version tidligere delt link (man skal trykke på "Free Java Download") forevist fra linket og herefter kan man se seneste java version. Er den nyere end det der er installeret på dit computer? Så fortsæt til 2#.

2# Hent og køre java applikation fra linket, dette vil erstatte java'en hvis den er ældre og ikke seneste version.
- Alternativt bedste praksis vil være, at afinstallere først java applikation fra dit computer, og starte installation af seneste fra linket.

3# Java applikation af sikkerhedsmæssigt bliver standset, hvis applikation tilknyttet til den formål man prøver at køre har ucertificeret benyttelse, men kan relativt tilgås ved at tilføje adressen som undtagelse.

Her er du nød til at trykke på Windows logo,
og søge efter "Configure Java".
Tryk på faneblad "Security".
Ved "Exception Site List"
kan du tilføje adressen hvor du prøver at benytte java applikation med og fra.
Du skal trykke på "Edit Site List"
derefter
"Add"
og kopier hen over adressen du prøver at køre java applikation fra,
tryk på "Add" endnu engang efter du har indtastet adressen.
Accepter tilføjelse af adressen ved at trykke på "Continue".

Er adressen tilføjet, kan man prøve om igen og se om den fremover
tilgår sikkerhedsmeddelelse og køre java applikation som den skal.

Her er en lille optagelse fundet fra Youtube, som foreviser tilføjelse
af undtagelsetilstand for en specifik adresse:

https://youtu.be/KcAPA67nHnE
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2017 - 23:15 #2
Du kan også bruge denne link til at hjælpe dig med at få overblik mht. java og browser:
https://tjekpc.dk/