Avatar billede michaeltryl Seniormester
08. august 2017 - 07:09 Der er 11 kommentarer

Udnyt cachelagring i browser

Hej Når jeg køre testen på
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
får jeg denne besked:

Udnyt cachelagring i browser
Fastsættelse af en udløbsdato eller en maksimal alder i HTTP-overskrifter til statiske ressourcer instruerer browseren i at indlæse tidligere indlæste ressourcer fra den lokale disk i stedet for over netværket.

Jeg har forsøgt at indsætte
## EXPIRES CACHING ##
<IfModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresByType image/jpg "access 1 year"
ExpiresByType image/jpeg "access 1 year"
ExpiresByType image/gif "access 1 year"
ExpiresByType image/png "access 1 year"
ExpiresByType text/css "access 1 month"
ExpiresByType text/html "access 1 month"
ExpiresByType application/pdf "access 1 month"
ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
ExpiresDefault "access 1 month"
</IfModule>
## EXPIRES CACHING ##

i min .htaccess fil, men får stadig beskeden, så håber nogen kan hjælpe mig på vej
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. august 2017 - 14:22 #1
Du er sikker på modulet: mod_expires er aktivt på din server ?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
08. august 2017 - 18:19 #2
Nej det er jeg ikke :-)
jeg har skrevet til gigahost for at høre, da jeg ikke lige kan finde noget på deres side om det :-)
så lærte jeg lidt nyt i dag :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. august 2017 - 18:27 #3
Kan du ikke se det via:

<?php
phpinfo();
?>

Og jeg læste også en måde var at fjerne:
<IfModule mod_expires.c>
</IfModule>

Så skulle den smide en serverfejl, hvis det mod ikke er aktivt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. august 2017 - 18:28 #4
Og kig evt. på denne side: http://dflect.net/mod_expires-vs-mod_headers/
Avatar billede michaeltryl Seniormester
08. august 2017 - 18:40 #5
Tak jakobdo
ved
<?php
phpinfo();
?>
kom der ingenting frem om mod_expires, så det er nok ikke aktivt.Jeg må høre gigahost, om de vil gøre det aktivt, eller så må jeg lade det være :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. august 2017 - 21:34 #6
Hvad med mod_headers ?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. august 2017 - 06:45 #7
Desværre heller ikke mod_headers
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. august 2017 - 10:10 #8
Jeg har nu fået svar fra gigahost de skriver at mod_expires er aktivt, de skriver følgende til min kode

Det ser jo umiddelbart ret normalt ud. Jeg kan se en fejl fra 7. august:

[Mon Aug 07 18:38:52 2017] [alert] [client 93.164.211.12]
/home/www/paradise.magiske-michael.dk/.htaccess: 'ExpiresByType image/gif 86400000':
bad expires code, unrecognised <base> '86400000'

Håber den kan spore dig ind på årsagen til den.

Dog  ved jeg ikke hvor de ser den fejl henne, men har skrevet til dem for at høre hvor den fejllog ligger henne.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
09. august 2017 - 10:28 #9
jeg lukker spørgsmålet, har lige haft en til at kigge på det og han fandt frem til at de ting som driller ikke ligger på min side, men ting som hentes fra andre sider bla. noget facebook pixel statstik, så det kan jeg nok ikke gøre det store ved :-)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
10. august 2017 - 03:38 #10
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede michaeltryl Seniormester
10. august 2017 - 07:47 #11
Tak PooMik
Jeg er på 85 i desto versionen, så som læsee dit, så behøves jeg ikke gøre mere, selvom jeg er under i mobil versionen..
Dog, tager jeg lige et kig og ser om der er lidt ting jeg kan rydde ud i :)