Avatar billede Kay Praktikant
31. august 2017 - 22:41 Der er 4 kommentarer

Må min hjemmeside modtager støtte?

Jeg har en hjemmeside hvorpå jeg anmelder bøger, og indtil nu har det blot været en lille hobby. Jeg modtager bøger som sponsorgaver, anmelder dem som tak, og alt er efter reglerne.

Nu er jeg så blevet tilbudt sponsorpenge, som hjemmesiden virkelig godt kunne bruge, men må jeg gerne modtage dem?

Jeg har ikke indregistreret min hjemmeside nogen steder, jeg ved ikke om det tæller ind som et 'firma', og i det tilfælde hvilket slags firma.

Må jeg gerne tage imod sponsoratet? Og kan jeg bare tage imod det på min personlige bankkonto?
Skal jeg udsende en faktura? Må jeg gerne selv skrive den uden nogen form for skabelon?

Håber nogen venlige sjæle derude vil svare mig!:D
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2017 - 14:37 #1
du må tjene ca. 5000 kr om md som hobbyvirksomhed, uden at være momsregistreret
tjener du mere, skal du være moms registreret (enmandsfirma) og betale normal skat

ligemeget hvad du tjener, så skal det oplyses hvis du modtager boligsikring
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2017 - 14:39 #2
der findes bloggere som er unge piger der tjener millioner på den slags som du får tilbuds der, det er modeting og perfume osv, de gør det på youtube. men de betaler altså alm. skat af alle de millioner :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. september 2017 - 21:41 #3
Hej.

  Du må som udgangspunkt "tjene" op til 50.000,- om året uden at skulle momsregistreres (https://startvaekst.virk.dk/opstart/faa-overblik-over-skat-og-moms/moms-ved-start)

  Så længe din side ikke udgiver sig for at være andet end en privat interesse, altså at du anmelder bøger udfra egen interesse, kan du roligt modtage sponsorater.

  Husk blot at det skal angives som B-indkomst!

De bedste hilsner
Avatar billede bon bon Novice
17. februar 2020 - 10:06 #4
The article is very easy to understand, detailed and meticulous! I had a lot of harvest after watching this article from you! I find it interesting, your article gave me a new perspective! I have read many other articles on the same topic, but your article convinced me!  driving directions