Avatar billede Christian Hansen Praktikant
25. januar 2021 - 16:04 Der er 4 kommentarer

Google Ads fejl, OR-RWE-03?

Hej folkens,

Jeg er står med et problem i forbindelse med at udføre en betaling til Google Ads.

Jeg bruger firma kort, har prøvet både Visa og MasterCard, men problemet viser sig stadig.

Vi kan ikke lave nogle betalinger til Google Ads og dermed har vi ingen annoncer, dette er sket efter Nets implementeret man skal bruge nem-id til online betalinger.

Nogle andre der også oplever dette problem? Hvis ja, fandt i en løsning eller venter i også på at det bliver fixet?
Avatar billede wjens Guru
25. januar 2021 - 19:05 #1
Betaling med firmakort skulle være muligt. Se sp/svar nede på siden her:
https://www.nets.eu/dk-da/digital-sikkerhed/Pages/Verified-by-Visa-og-MasterCard-Secure-Code.aspx
Avatar billede Morten84 Praktikant
25. januar 2021 - 20:44 #2
Jeg får samme fejl selv efter Visa verificeringen...
Avatar billede wjens Guru
26. januar 2021 - 09:28 #3
Jeg har ikke selv firmakort, men jeg læser Nets vejledning til at I skal bruge løsningen med sms og kodeord. Og den løsning kan I tilmeldes med en privat nem-id. Har I prøvet det?

Man kan åbenbart ikke (som jeg læser det) bruge den private nem-id til at direkte at godkende en betaling med et firmatkort.
Avatar billede Tobias Praktikant
27. januar 2021 - 15:07 #4
Har samme problem. Det virker til at den fejler efter validering med nemID, eller der er noget der går galt i processen hos Google. Banken har verificeret at det er fordi de bliver blokeret af den ekstra validering.