Avatar billede per2edb Guru
23. februar 2021 - 14:08 Der er 7 kommentarer

Hjælp til Regnskaber og Indberetninger (I Sønderborg området)

Hjælp til Regnskaber og Indberetninger
Vi er et lille 2 mands aps firma der selv laver regnskaber i Summasummarum.
Vi har gennem årene "snydt os selv" ved forkerte indberetninger grundet manglende  regnskabsindsigt.
Vi søger en regnskabskyndig (Behøver ikke være revisor) der kan hjælpe med:
1) Gennemgå årsregnskabet for evt. fejlposteringer
2)  Hjælpe med indberetning af årsregnskab til SKAT (Her mangler vi viden)
3)  Hjælp til privat budget da vi snart begge er pensionister  men fortsætter
    med firmaet. F.eks hvad er optimal indtjening fremover.
Du skal helst bo i nærheden af Sønderborg +/- 30 km
Du skal kunne hjælpe med Summmasummarum
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. februar 2021 - 14:35 #1
Jeg ved, at I nok allerede har overvejet det, men jeg vil klart opfordre jer til at gå over til et online system, se en liste her: wwww.regnskabsguiden.dk (og det var ikke kun for at promovere siden). Herefter er der langt flere, som kan hjælpe jer. Jeg vil i øvrigt helt klart anbefale, at I får en revisor til at gennemse det, når det også involverer privat budget sandsynligvis inklusiv pension. En mulighed er at overføre de seneste 3 års data for at se, om der kan 'hentes noget' bagud i tid. Denne overførsel kan jeg hjælpe med, uanset hvilket regnskabsprogram, I måtte vælge. Undskyld, hvis dette var spam, det var ikke tænkt sådan.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. februar 2021 - 15:18 #2
Jeg kan i begge tilfælde varmt anbefale www.lysehøj.dk, som jeg har haft en godt samarbejde med i mange år. Jeg netop tjekket, at de kan klare Summesummarum. De bor godt nok i Borup, men i disse tider....
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2021 - 17:13 #3
tag dinero - de har en fremragende support, og gode råd når I er i tvivl om noget.
https://dinero.dk/
(jeg er ikke med, og har ingen personlige interesser i det, men kun via omtale fra brugere)
Avatar billede per2edb Guru
23. februar 2021 - 18:50 #4
Vi vil gerne finde en nærmere Sønderborg
Det er ikke Summasummarum der er problemet men SKAT som er uforståelig for uindviede

Vores store problem lige nu er:
Vi har i 3 år sat flueben i SKAT ved at vi ønsker overskuddet udbetalt
Vi troede det var en option hvor vi kunne hvis vi vilde men vi har aldrig fået det udbetalt og ønsker det heller ikke
Skat siger nu vi SKAL NU og betale skat af dette beløb !!
De siger det er bestyrelsen der har besluttet det, men bestyrelsen er os to ejere!

Har i argumenter for at imødegå vi SKAL trække pengene ud.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2021 - 19:19 #5
spørg SKAT hvad der sker, hvis I ikke udbetaler overskud - så går der 3-4 år før I får svar.
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. februar 2021 - 16:48 #6
Har I forsøgt jer med en snak med skat, hvor I forklarer, hele hændelsesforløbet?
Det kunne måske jævne vejen.
Avatar billede Mathias MN Juniormester
02. marts 2021 - 09:59 #7
Hej Per,

Alt andet lige vil jeg klart anbefale, at du tager kontakt til en "high-end" revisor mindst en gang, så i lige kan få styr på situationen sådan nogenlunde
* Her er det ikke så vigtigt med lokation

Når i føler jer nogenlunde trygge og ved hvilken retning i skal tage, så kan i evt. finde en regnskabskyndig i omegn, som i derefter kan sparre med eller få hjælp af.

Min erfaring er at Skat ikke er særligt service minded og mest forholder sig neutrale i kommunikationen - Derfor er det klart en fordel at have en ekspert på sin side.

Jeg kan anbefale https://revisormikaelhansen.dk/kontakt-revisor/ ud fra hans trustpilot med 4,9 stjerner https://dk.trustpilot.com/review/www.revisormikaelhansen.dk

Herefter ville Dinero eller en lokal regnskabskyndig nok godt kunne klare "læsset"

Jeg ved at der er mange friske personer på Iværksætter Netværk på Facebook - Lav evt. et opslag der hvor du efterspørger noget hjælp i Sønderborg