Avatar billede Busser Novice
12. september 2023 - 09:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ukendt/medfødt Ad Blocker giver problemer

Hej Computerfolk :)

Jeg har købt ny computer til arbejdet og har en ad blocker jeg ikke ved hvor kommer fra. Den skaber problemer og jeg vil den slået fra.

Jeg hører reklamerne, men reklamen/videoen er sort.

Acer, Apire 3 m. Windows 11
Ingen extensions installeret i browsere
Har prøvet Firefox, Chrome og Edge

Havde ikke problemet på min tidliger Win 10 og jeg har ikke installeret nye eller andre programmer. Jeg har heller ikke installeret andet ad blocker software.

Krydser fingre og håber på hjælp :)

Mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2023 - 10:38 #1
Nogle er tilføjelser til browser og andre er installeret og måske et købe program. Så har du den ikke under udvidelser/tilføjelser til dine browsere så skal du i fjern program.

Personligt bruger jeg Ublock Origin og den giver aldrig problemer men muligheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2023 - 10:40 #2
Er det Adguard der bruges der giver problem? Måske du har ikon nede ved uret med din adblocker?
Avatar billede Busser Novice
12. september 2023 - 10:56 #3
Tak for de hurtige svar :)

Jeg har ikke selv installeret nogen ad blocker. Jeg kan heller ikke google mig frem til, at skulle være en indfødt ad blocker med win 11, som jeg kan slå fra.

Jeg har en VPN, men problemet er der ikke på min anden computer hvor der også er den samme VPN installeret. Ad blockeren er der også uanset on VPN´en er åben eller slået fra.

Jeg har dobbelt tjekket om der skulle være Adguard installeret. Det er ikke tilfældet.

Jeg simpelthen ikke kan regne ud hvor problemet stammer fra.

Håber du har andre bud?

Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2023 - 12:07 #4
Bruger ikke vpn så ved ikke noget om der kan være noget den vej. Windows 11 har jeg kun som test på en bærbar.  Her oplever jeg ikke fejl med adblock som jeg bruger.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2023 - 17:24 #5
Der er ikke nogen medfødt Ad Blocker.

Det kan trods alt være alt det du installerer eller ikke installerer, at du ikke kan se noget.

Hvad er din VPN? Har du prøvet at afinstallere dette VPN samtlige programmet afinstalleret og se om det har noget ønskede effekt?

Kan du være at du installeret gammelt udgave af deres program?

Naturligt, uden dette og alt andet vil det virke efter hensigten. Og gerne kørt Windows opdatering og kørt opdatering for Microsoft Butik fra Bibliotek herefter inde i 'Hent opdatering.

🙃 Jeg hopper af denne tråde.

Du kan selv være hjælpsom ved at vise tingene med et billede af skærmdumpen fra dette:

https://imgbb.com/

https://postimages.org/
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2023 - 18:30 #6
Hvis den er til arbejdet, så ville jeg selv nulstille den pc totalt, og så kun indlæse de programmer, jeg skal bruge.
Ingen grund til at bruge tid på fejlfinding.
Avatar billede Busser Novice
13. september 2023 - 08:38 #7
Hej alle,

Mange tak for svar.

Jeg havde kun installeret en håndfuld programmer + browsers.

Nu har jeg så afinstalleret alt og geninstalleret det igen. Det løste tilsyneladende problemet. Hvad der løste problemet kan jeg dog ikke sige, for det er samme programmer og samme installation, så vidt jeg ved.

Så "start forfra" virkede, tusind tak for hjælpen og råd :)

Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2023 - 08:49 #8
Hvis indlæg 6 var løsning bør du give ham løsningen .
Avatar billede Busser Novice
13. september 2023 - 08:50 #9
Det er hermed gjort :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2023 - 08:57 #10
Tak for det👍