Avatar billede Mikael Ekspert
07. september 2017 - 07:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen update efter geninstallation af Vista

Jeg har lige geninstalleret min 10 år gamle HP Pavillion 1200eo bærbar.
( Ren nyinstallation med Vista sp2 32 bit )

1. Alt fungere perfekt og den ER aktiveret (genaktiveret) hos Microsoft, med den originale licens.

2. ALLE drivere er hentet hos HP til Vista. Og al hardware fungere.

3. Den går også på nettet uden problemer.

Men UPDATE fungere ikke ?? Den søger og søger i evigheder. (Flere dage) Der sker bare intet. Der kommer heller ingen fejlmeddelelser overhovedet.

Jeg ved godt, at der ikke er support/update mere på Vista. Men der plejer dog alligevel, at komme en del fra update efter en geninstallation af en sp2 ??

Jeg har tidligere oplevet det samme på en Win 7. Det blev løst med et par trick.
(Se evt. denne tråd) https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014585

Er der nogen som kender en tilsvarende løsning til en drilsk Vista ??

PS !!! Løsning med at installere Win 7 eller 10 er UDEN interesse. Da maskinen er ældre og kun som supplement. Samt, at jeg HAR licensen til denne "oldsag"..

Mvh Mikael
Avatar billede posten Ekspert
07. september 2017 - 08:34 #1
der laves kun opdateringer til win 10  og vista stoppede sammen med xp for flere år siden med opdateringer
Avatar billede poko1 Ekspert
07. september 2017 - 08:38 #2
Avatar billede Mikael Ekspert
07. september 2017 - 08:59 #3
#1.. Tja korrekt.
Men hvis jeg ( Masser af gange ) geninstallere fx. en Xp sp3, så kommer der alt andet lige, efterfølgende MASSER af update fra Microsoft. Og som du selv nævner, så update´s Xp heller ikke mere.

Det samme BURDE gøre sig gældende for Vista. Altså, at der BURDE komme en del GAMLE update når der søges.
Om ikke andet så BURDE der komme en meddelelse om, at der ingen update er ???

Jeg kan næppe tro, at den Vista iso sp2 er så ny, at den indeholder alle update frem til at Microsoft stoppede med nye update ??

#2 Prøver dine link ;)
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. september 2017 - 10:34 #4
Avatar billede Mikael Ekspert
07. september 2017 - 11:23 #5
Tilsyneladende har POKO 1 "fidus" i #2 givet LIDT update.

Det er de 6 stk fra idag (7-9 -2017) på billedet i rød ramme
.https://i.imgur.com/QiMM0fn.png

Ved at tjekke de update op på "KB nummeret", så er de nyeste sikkerhedsopdateringer fra slut dec 16. Så det er tilfredsstillende til mit brug ;)

PS!!! Microsoft update fungere stadig ikke.. Men skidt pyt ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2017 - 12:18 #6
win update: der kan være problemer, og den kan nulstilles så den forsøger igen i stedet for at hænge.
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
KØB IKKE - scroll ned og hent den gratis ved - direct download.
Indlæs, og start - i bunden af vindue er knap til at genstarte fejlsikret - gør det endelig (det er meget hurtigere). I fejlsikret startes programmet igen - klik bare på 'direkte til repair' og lad den køre alt, den selv foreslår.
Når den er færdig så vil den genstarte, og derefter kan du afinstallere programmet (det opdateres hele tiden, så du skal alligevel have ny version inden det skal bruges igen) og teste win update.
Avatar billede Mikael Ekspert
07. september 2017 - 21:38 #7
claes57 #6

Fik lige prøvet den "Tweaking repair" du linker til.

Puha, det gik ikke godt. ;)
Efterfølgende gik computeren helt amok. Heldigvis kunne en backup redde den.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2017 - 06:59 #8
Jeg har selv kørt tweaking ofte - aldrig med problemer. Ellers ville jeg ikke have anbefalet det. Beklager din oplevelse af det.
Avatar billede Mikael Ekspert
08. september 2017 - 07:18 #9
#8.. Det var skam heller ingen kritik af dit link. Her havde jeg bare ikke held med løsningen ;)