12. september 2017 - 12:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Baggrund fylder ikke hele skærmen på 2560X1440 skærm

jeg har lige nu en baggrund på min windows 7 pc med 2 skærme, den ene skærm er 1920X1200, og den virker fint, men jeg har og en anden skærm 2560X1440, på den skærm fylder min baggrund ikke hele skærmen.

Ekstra fakta:
2560X1440 er tilsluttet via HDMI
baggrunden har samme opløsning som skærmen, altså 2560 pixels X 1440 pixels
opløsningen på skærmen må ikke ændres, da det forringer videokvalitet alt for meget.
det er primært højden af baggrunden, der ikke passer til skærmen.
jeg har prøvet at ændre opløsningen af billedet, men til ingen nytte.

håber nogle kan hjælpe mig
Avatar billede jalved Ekspert
14. september 2017 - 19:11 #1
Jeg kan ikke helt gennemskue dit spørgsmål.

Men er det ikke fordi, du har begge skærme tilsluttet samme computer - og dermed samme grafikkort, der giver samme opløsning på skærmene - men som derfor fremtræder forskelligt, fordi skærmene i sig selv er forskellige?

Måske har du mulighed for at ændre indstillingerne på dit grafikkort for den enkelte skærm.
15. september 2017 - 15:12 #2
Hej Jalved

for at gøre mit spørgsmål helt klart:
hvordan får jeg min baggrund til at fylde hele skærmen uden at ændre opløsningen på skærmen?

Jeg kan godt følge dig med din ide med grafikkortet, men det er allerede kalibrereret til de to skærme og deres forskellige opløsninger, så det er nok ikke det der er problemet, eller tak for svaret.
Avatar billede jalved Ekspert
15. september 2017 - 15:50 #3
Er det kun selve baggrundsbilledet, der er problemet? Hvad sker der, hvis du ser video på den? Altså, det handler om at du ikke udnytter hele pladsen på din ene skærm?

Det lyder jo som noget i feltet mellem grafikkortet og opløsningerne på skærmene i sig selv. Men det er du vist helt med på.

Har du tjekket, hvilken driver dine skærme bruger og om der er mulighed for at juster noget på indstillingerne der?

Det er vel ikke nogen ideel løsning. Men på nogle skærme kan man vist  udvide billedet manuelt med knapper på selve skærmen.
15. september 2017 - 18:19 #4
det var driverne der var problemet, tak for hjælpen.
Avatar billede jalved Ekspert
15. september 2017 - 18:33 #5
Godt, du fandt ud det.