Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. september 2017 - 17:45 Der er 9 kommentarer

Laaaangsom indeksering af bibliotek

Jeg har en del biblioteker, som f.eks. biblioteket hvor download ender, som driller mig meget når jeg åbner dem med stifinder.
Der ser jeg den grønne streg som fortæller at der indekseres, men det kan tage flere minutter - på en ssd disk, og der er RAM nok på maskinen.
Jeg har forsøgt at lave en ny indeksering af hele computeren, det hjalp desværre ikke.
Er der nogen som har de vise sten - synes jeg har været omkring mange forslag til løsning ...ikke alle lige seriøse ;-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. september 2017 - 17:51 #1
Glemte at skrive styresystem:
Windows 10 Pro 64 bit
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2017 - 23:16 #3
en disk hvor der kommer en masse nyt, og der slettes, vil bruge længere tid på indeksering..

en disk der bare fungerer som lager og der ikke er mange ændringer på, skal selvfølgelig ikke.

hvis du har en dowload mappe med 1 million filer fra nettet, så er det en rodebutik, og der skal bruges lang tid på den, så snart den er over 1024 filer...
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2017 - 23:17 #4
det kan siges kort: slå søge indeksering til, der hvor du har brug for det.
ellers slå det fra.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2017 - 23:18 #5
ryd op i dine ting og læg dem i mapper så du ved hvor alt er.
så kan du helt undvære det.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. september 2017 - 09:12 #6
Det hjalp desværre ikke, har slået al indeksering fra.
Jeg har orden på maskinen - omtalte eksempel indeholder kun godt 300 filer i biblioteket.
Det tager stadig meget lang tid at få mulighed for sortering blandt filerne, det er som om at det er dato-feltet som er langsom til at opdatere.
Den grønne indikator øverst kan blive vist længe, i hvert fald når man sidder og venter ;-)
Nogen idé?
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2017 - 20:30 #7
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. september 2017 - 21:42 #8
helt et kan besvares enkelt: Ja, helt korrekt!
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2017 - 21:51 #9
I #6 skriver du: "Det tager stadig meget lang tid at få mulighed for sortering blandt filerne..." Hvad mener du med det? Hvilken form for sortering?

Prøv at kigge på linket herunder:

http://www.disk-partition.com/windows-10/ssd-optimization-windows-10-4348.html