Avatar billede iGirls Praktikant
05. oktober 2017 - 15:52 Der er 5 kommentarer

Offline adgang til givent website

Hej,
Er der en måde, hvorpå at jeg kan opretholde min adgang, til en given website?
Problemstillingen ligger i, at jeg skal læse tekster, i hvilke jeg kun har adgang fra et givent wi-fi netværk.
Jeg ønsker således at "bladre" igennem siderne, når jeg er hjemme.

Er den eneste mulighed her, at åbne alle de på den givne sides faner, og derved bladre igennem, ved brug af faneblade - eller har jeg overset noget?

Mvh.
Avatar billede iGirls Praktikant
05. oktober 2017 - 16:11 #1
Ydermere; jeg har bred mulighed for at klikke mig igennem alle de pågældende sider, det ville bare være rart hvis den kunne "gemme" dem, på en måde, så jeg kunne bevæge mig frit rundt - derhjemme - efterfølgende, uden at skulle "Bookmarke" det hele.
Avatar billede iGirls Praktikant
05. oktober 2017 - 16:12 #2
Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt adgangen opretholdes, selvom jeg "Bookmarker" siderne. Det mindes jeg ikke at de gjorde.
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2017 - 16:21 #3
Her er en engelsk artikel fra august 2017 om emnet - med henvisninger til nogle programmer, der kan gemme websiderne:

http://www.makeuseof.com/tag/how-do-i-download-an-entire-website-for-offline-reading/

Det kan være nogle på Eksperten har praktiske erfaringer med et af disse eller tilsvarende programmer - og kan anbefale et fremfor et andet.

Du kan også gemme én side af gangen på din pc.  Hvis du bruger Firefox er det oppe til højre under indstillinger og så tryk på Gem side.
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2017 - 16:24 #4
Du gemmer ikke siderne automatisk ved at bookmarke en side, da det henviser til en adresse på nettet - og du er jo offline.

Men det kan godt være, du alligevel nogle gange kan få siden frem, hvis der er gemt en kopi i din cache, så det ser ud til at du er inde på siden.

Det sikreste er selv at gemme siderne - enkeltvist eller med et af de programmer der kan hente hele hjemmesiden, så du kan klikke rundt lokalt, selvom du er offline.
Avatar billede jalved Ekspert
05. oktober 2017 - 16:34 #5
I stedet for at gemme siden via indstillinger, kan du også bruge genvejen

Ctrl + S