Avatar billede ranni Forsker
11. oktober 2017 - 17:21 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Lyd forsvandt med Windows update.

Windows 10.
Hej .
Under en filmbehandling forsvandt min lyd pludselig.
Jeg forsøgte så mulige indstillinger, ingen lyd.
Jeg forsøgte så en genstart og opdagede så en Windows Update huserede.
Den fik så lov at køre,  ingen lyd.
Jeg kørte så en Gendannelse 5 dage tilbage, så var lyden der igen og muligheden for lydindstillinger med ikonet nederst højre fungerede igen.

Jeg beskylder Windows for fejlen ??
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2017 - 18:36 #1
det er nok bare driveren til lydkort, der skal indlæses efter windows update er afsluttet. Nogle gange overskriver windows de originale drivere med dem, så firmaer har sendt til microsoft - og det er ikke nødvendigvis godt. Så når du er på den gamle, så i kontrolpanel noter drivernavn, opdater win, og hent den gamle driver igen.
Avatar billede ranni Forsker
11. oktober 2017 - 19:06 #2
Hej claes.
Hvor går jeg ind for at se hvilke komponenter der er på den her Lenovo og evt. hvor stopper jeg Windows Update ??
Avatar billede ranni Forsker
11. oktober 2017 - 19:10 #3
claes
Jeg bruger Classic Shell !!
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2017 - 19:36 #4
du finder driveren her https://support.lenovo.com/dk/da?menu-id=Technical_Support&menu-id=update_drivers
gem den fx på usb.
afinstallér classic shell, kør update igennem, indlæs lyd-driver, hent og indlæs classic shell.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. oktober 2017 - 19:59 #5
Hvis man højreklikker på computer og vælger egenskaber og går i avancerede indstillinger og hardware og "indstillinger for installation af enhed" og her vælger "NEJ", vil Windows så ikke undlade at opdatere drivere claes57?
Avatar billede milter Ekspert
11. oktober 2017 - 20:10 #6
Avatar billede milter Ekspert
11. oktober 2017 - 20:34 #7
Og her er en mere udførlig forklaring om mulighederne for at forhindre opdateringer af drivere og andet med Windows 10. Teksten er på engelsk, men både Microsoft Edge, Chrome og Mozilla har udmærkede muligheder for at oversætte til et forståeligt dansk.

https://www.howtogeek.com/223864/how-to-uninstall-and-block-updates-and-drivers-on-windows-10/
Avatar billede ranni Forsker
11. oktober 2017 - 21:49 #8
Nu vil jeg se om jeg kan finde ud af jeres tips.
Der står godt nok seniormester ved profilen, det eneste der passer er senior, - -  - - mester ?? ikke i det her ??
Avatar billede milter Ekspert
11. oktober 2017 - 22:11 #9
Du har før bevist, at du kan, så hvorfor ikke også denne gang :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2017 - 12:33 #10
Du kan vel også bare rulle drivere tilbage efter windows opdateringen:
I enhedshåndteringen vælger du enheder til lyd, video og spil og så din lydkort og under fanebladet "Driver" er der en knap "Annuller driveropdatering" - hvis du trykker på den, kan du rulle tilbage til den tidligere driver. Jeg mener, at Windows update så heller ikke prøver at opdatere drivere igen

Selvfølgelig bør du altid opdatere til en nyere version - men hvis det ikke virker, kan det også være lige meget
Avatar billede ranni Forsker
12. oktober 2017 - 16:14 #11
En stor tak til jer alle.
I hjalp mig ind på områder, jeg ikke turde selv.
Jeg har dog ikke stillet om på noget, men skulle Windows trænge sig ind igen, behøver jeg gå i panik, men bruge min nye viden.
Nu håber jeg så den viden kan trænge ind gennem kalken, - - -måske kan kalken så forhindre at den forsvinder igen.
Tak for hjælpen.
Avatar billede ranni Forsker
12. oktober 2017 - 16:17 #12
Der skulle lige et  ikke  ind.
behøver jeg  i k k e    gå i panik, men bruge min nye viden.