Avatar billede jalved Ekspert
17. oktober 2017 - 16:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sætte DR's netradio i gang automatisk, når jeg tænder pc'en?

Kan jeg på en eller anden måde åbne for en af DR's radiokanaler og sætte den i gang med at afspille samtidig med, at jeg tænder for computeren?

Jeg vil gerne undgå at skulle bruge de to klik på at komme ind på siden og sætte afspilleren i gang.
Avatar billede jalved Ekspert
17. oktober 2017 - 17:00 #1
Har Firefox som primær browser.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 17:11 #2
du kan gemme genvejen til radioen, og læg den i folderen "startup" - som gemmer sig i nogen forskelige foldere, alt efter styrsystem - men så skal du selvfølgelig også starte den derefter?
Avatar billede jalved Ekspert
17. oktober 2017 - 17:13 #3
Så sparer jeg da ét klik :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. oktober 2017 - 17:17 #4
Jeg har et Microsoft Ergonomic 4000 tastatur. På dette sidder er fem knapper der kan forudindstilles, bl.a. til P7 MIX som jeg oftest lytter til, så er det bare at trykke på denne knap og voila, så kommer musikken. Men om der er andre måder ved jeg ikke.

  https://www.microsoft.com/accessories/da-dk/products/keyboards/natural-ergonomic-keyboard-4000/b2m-00026#devkit-highlights
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2017 - 17:27 #5
Du kan også åbne MP3-formatet af netradioen - den vil så åbne i feks. VLC-player - her har du P3:
http://drradio3-lh.akamaihd.net/i/p3_9@143506/master.m3u8

ellers andre kanaler:
http://www.dr.dk/hjaelp/digtal-radio/direkte-links-til-dr-radio-paa-nettet
Avatar billede jalved Ekspert
17. oktober 2017 - 17:37 #6
Tak for svarene :-)

Jeg har desværre ikke nogen programmerbare knapper på mit Dell-tastatur. Det eneste smarte er et par windows-taster.

Jeg har tidligere brugt #5, fordi jeg havde problemer med flash på computeren. Men savnede at kunne læse på afspilleren, hvilket program, der blev sendt.

Jeg tror, jeg følger #2 - alene det at slippe for at skulle enten skrive webadresen eller rode efter bogmærket hvergang er fint.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2017 - 18:51 #7
i win10 ligger starmenu her
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu
Avatar billede jalved Ekspert
18. oktober 2017 - 00:16 #8
#7 Tak, Claes57, det var et godt tip.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 06:25 #9
du kan gøre som han sagde, lægge hjemmesidens bogmærke i startup.
og du kan spare det klik på play knappen, hvilken ? der er jo 8 stationer :)

du kan programmere et program, der flytter musen selv og klikker :) haha
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 06:27 #10
jeg ville bare lave en genvej til hver eneste radiokanal for sig selv, som thumbnails i opera startup side, og så kan man bare klikke den station man vil høre

men nogen skal jo klikke på play, så kan man programmere et browser plugin der gør det :)