Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
18. oktober 2017 - 17:54 Der er 7 kommentarer

Hvilken 'gamer' laptop til under 6000?

Hey Eksperten!

For 4-5 år siden spurgte jeg herinde hvilken laptop jeg skulle købe ud fra mine behov og jeg fandt derved frem til en PC jeg blev rigtig glad for, så det var fedt. Nu er den dog ved at stå af efter alle de år og kører ret trægt og batteriet er ødelagt, så vil gerne have en ny.

Hvilken skal jeg købe? Mine behøv er; CS:GO & Dota 2, se twitch streams, måske selv streame lidt på den, og self også studere på den men det går jeg ikke ud fra kræver så meget som at game spil på den. Min computer er blevet absurd sløv så jeg slet ikke kan åbne CSGO og dota2 næsten og streame på twitch fra den kan jeg heller ikke.

Så håber lidt i kan hjælpe mig frem til en ny computer som for 5 år siden :D Har været super glad for den her så noget i samme stil ish ville være nice, så derfor tænkte jeg på ASUS. Den nuværende jeg har er vidst nok Asus X53S som jeg blev rådet at købe dengang.

Kan man blindt købe computere i Asus "Republic of Gamers" (ROG) serien, eller er der nogen man skal styre omkring? Har kun lige kradset i overfladen ift. computere men har kigget på lidt forskellige.

En anden ting der også er vigtig er at den ikke larmer absurd altså blæseren, min den larmer helt vanvittigt det lyder som en støvsuger, selvfølgelig skal den ikke være helt lydløs men det her er helt grotesk jo.

Budget under 6000, så et sted mellem 5000-6000.

Tak på forhånd :)
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
18. oktober 2017 - 17:55 #1
Et sted mellem 4000-6000 tænker jeg *
Avatar billede jalved Ekspert
18. oktober 2017 - 18:38 #2
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
18. oktober 2017 - 22:24 #4
Tak for svar.

Den ser fed ud sid den der acer, tror det bliver den også i og med den er på tilbud hvis den er god.

Andre forslag? :)
Avatar billede Jhja Seniormester
18. oktober 2017 - 23:00 #5
PC'en kan blive sløv med tiden. En ren Windows installation gør den som ny igen.
Avatar billede Frederikdenkilde Juniormester
19. oktober 2017 - 00:30 #6
Jhja - blæseren har det ikke for godt, batteriet er i stykker og nogen gange gider den ikke at boote. Så jo, det er tid til en ny :)
Avatar billede Simon Jensen Novice
28. december 2017 - 15:34 #7
Jeg synes at denne Lenovo computer (http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/lenovo-legion-y520-15ikbn-80wk-id-21969967.aspx) virker ret god og med mange GB og RAM. Den koster ganske vist lidt mere end budgettet, så det skal lige gennemtænkes om du eventuelt vil spare lidt ekstra op.
Ellers er der altid mulighed for at låne til købet online, hvor Findino kan være en god hjælp til at overskue mulighederne: http://www.findino.dk/laan-6000-kr/ det er bare ikke hvad jeg vil anbefale.

Flere af de nævnte modeller virker lovende, dog ville jeg ikke vælge Acer, men det er bare min personlige holdning. Anser Lenovos modeller for mere solide og holdbare :)