Avatar billede PolleKolding Mester
22. oktober 2017 - 14:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatering Windows10 med fall 2017 Creator

Hej
Efter at have installeret windows opdatering Fall 2017 på min PC overføres data fra min indtastning til min android telefon og min tablet. Jeg ønsker kun min kalender ajourføres via min google konto. Hvordan får jeg frakoblet de andre overførsler.
Hilsen Polle
Avatar billede 450025 Ekspert
22. oktober 2017 - 14:57 #1
Uf da, da har du lidt jobb å gjøre, kan du ikke bare slå av den oppdatering til du har
bestemt deg, angre knappen ny kalender får du når året er omme, fine Damer får du på den også. Om du vil.
Får bare ikke lov av kjerringa hu påstår jeg er for Gammal, kunne bli Miljø skadd?

Arne.
Avatar billede PolleKolding Mester
22. oktober 2017 - 16:23 #2
Hej Arne.
Det blev jeg ikke så meget klogere af. Måske har jeg ikke været god nok til at beskrive mit problem.
Når jeg går ind i med Browser, Google Chrom, er der kommet data ind som jeg ikke har bestilt. f. eks. Nyheder fra BT, ekstrabladet etc. Både på min PC og på min telefon og på min Tablet.
Det må være muligt at slå et eller andet fra så der opdateres fra min Google kalender.
Hilsen Polle
Avatar billede INK Ekspert
22. oktober 2017 - 16:51 #3
Som jeg forstår dig, er det kun i browseren Chrome, hvor du har fået overført bogmærker, historik og indstillinger mellem de enheder, hvor du er logget på din Google konto?
I så fald er det ikke et Windows10 problem, men alene et Google problem.
Du skal gå i indstillinger for Google kontoen og tilpasse til det du ønsker.
Har jeg forstået problemet?
Avatar billede 450025 Ekspert
22. oktober 2017 - 17:35 #4
Ok du forstod denne da tror jeg du er et godt Emne frem over også, juniormester ja du har et stykke å gå, har vert det selv engang jeg også.

Mulig jeg har en Tanke for deg og ditt spørsmål den nye oppdatering kommer med noen go biter,  Defender er blitt bedre andre småting også dem kaller det en stor oppdatering men ok dem om det.

Nå er vi så forskjellig vi har ikke samme krav alle, du og din Kalender forstår deg, den bekymre jeg meg lite for, skulle hatt en med Damer på selv men så er det den Kjerringa mi da men pytt.

Skal jeg svare på dette så må jeg si der er fremdeles ting som kan gjøres bedre, det kommer det, det  kommer ser du bare vent.

Prøv å fjern det du ikke liker først, Apper etc et problem mindre dernest Deaktiver det du ikke liker, noe får du heller ikke fjernet,  en dag trenger du det kommer på andre tanker, bruker du det ikke nå så ok det tar lite plass, alle endre vi mening ser du, du  vel om du har mer en 36 GB? vil tro det.

Fjern Microsoft Reklamen den trenger du ikke, ta kort å godt lidt Rydde jobb.

En ting jeg merket meg dem ønsker at få flere Brukere derfor er det Gratis oppdatering nå en stund til også, dem har jo tatt i bruk noe som hetter Snarveie, derfor heng dem etter, et ord vi kjenner som er Brukere vet du.

Og jeg skrev du har lidt av en jobb.Jeg selv har god tro på Win10, men som juniormester lær deg og tilpasse den på den måte du ønsker selv og bruken av computeren dette  gjør jeg.

Søppelbilen kom her han tok med seg alle fliser, oppstartsnøkkelen fjernet jeg, Bikja er snill den men røre noen Dataen min så er den der.

Skrivebordet er ikke overlesset, det er som jeg vil ha det, Password har jeg bare et av,  på data 0 det jeg har sitter i skallen og det er sterkt, reiser jeg Bort ja da låser jeg, har gjort et valg ser du, Password er så sterk den er på linje med Seifen min frykter ikke noe der.

Følg oppdateringer, microsoft kontoen også å få den som du ønsker den selv, bli flink på dette. På Forum også husk tilbake melding fortell hvordan det går om du får det til ok også vi treng hjelp.

Husk du er alltid Velkommen her, er der noe så kom Bakk. Mange kan data ser du men Kvinnfolk er det verre med da stiller vi på lavere plan Nybegynnere.
Og lykke til.

Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
23. oktober 2017 - 02:07 #5
#2 Sorry Pollekolding det er så lett og misforstå og kanskje du har rett at man kan tolke det feil i blant, jeg er et Google menneske selv om noen forteller at er du dette så styre snart Google hele deg dem vet alt om deg også, for leva med dette.

Jeg trives med den nettleser, bruker bare den Edge kan dem hive i søpla for meg

Ink er inne på noe i det han skriv tror han har rett, på 2 maskiner er alt likt bokmerker, historie etc, den tredje følger ikke det samme det gjeller også telefonen, der er der utelatt noe jeg ikke og ville ha men hvordan jeg har fått det til aner jeg ikke, er man inne på synkronisering vet ikke?
Beklager jeg er helt blank på ditt spørsmål. Interessant det du spør om håper noen dukker opp å svare deg. Et svar er der nok.
Hilsen.
Arne
Avatar billede PolleKolding Mester
23. oktober 2017 - 09:45 #6
Hej Arne og Ink.
Måske kan jeg løse problemerne nu, jeg har fundet frem til en side der viser alt det nye efter opdateringen, håber jeg kan finde svaret her.
Arne, selv om man er juniormester behøver man ikke være helt ung, selv er jeg 78 år og må indrømme det tager lidt tid at sætte sig ind i det hele.
Mange tak for hjælpen.
Polle
Avatar billede 450025 Ekspert
23. oktober 2017 - 10:45 #7
Å du da PollenKolding ser på bildet ditt stram Kar, 78 år er da ingen alder, du i Smoking å alt du virker ikke et år over 50 syntes jeg.

Selv er jeg et Gammal Gråbein på 80 +, føler meg som en 50 åring jeg ser du, går tur med Bikkja hver dag ca 10 km og den er mer sliten en jeg, den vil bare inn i skyggen, og forstår jo det der er 29 grader her jeg bor.

Men vatn tar vi når vi er hjemme et glass til meg og den får i skåla si.

Tiden du den har vi nok av jeg skal plage alle på ComputerWord, kanskje lære noe også å jeg trapper ikke ned før jeg er 98 år ser du. Så stå på du også herlig.

Hilsen Arne fra Thailand.