Avatar billede mile Juniormester
30. oktober 2017 - 14:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Betinget fomattering

Har en celle hvor formatet helst skal være:

x-xxxxx-xx  (eller længere)
Kan man lave en betinget formatering vha. af en formel der farver cellen rød hvis formattet ikke er korrekt?

Hvis ikke kan man så lave det med datavalidering ?
Avatar billede h_s Forsker
30. oktober 2017 - 14:50 #1
Vil der altid være en "-" i 2. og 8. tegn?
Avatar billede h_s Forsker
30. oktober 2017 - 15:11 #2
I så fald kan du indtaste denne funktion i betinget formatering, hvor du laver cellen rød hvis det ikke er korrekt:

=OG(MIDT(<Din celle>;2;1)="-";MIDT(<Din celle>;8;1)="-")
Avatar billede mile Juniormester
30. oktober 2017 - 15:45 #3
Super - den vil jeg straks sende til min kammyrat der står og mangle den - 1000 tak.
Avatar billede mile Juniormester
30. oktober 2017 - 15:49 #4
Den brokker sig nu lidt, men det må jeg lige se på i morgen tidlig. Jeg vender tilbage :)
Avatar billede mile Juniormester
31. oktober 2017 - 10:03 #5
H_S

Din formel var egentligt fin, men den gjorde det modsatte af hvad jeg gerne ville have den til :-)

Men den ledte mig i dén grad på sporet af det jeg skulle bruge. Jeg endte med en formel der ser således ud:

=ELLER(MIDT(A1;2;1)<>"-";MIDT(A1;8;1)<>"-")

1000 tak for hjælpen.