Avatar billede Tenletters Juniormester
07. november 2017 - 14:34 Der er 8 kommentarer

Alle filer og mapper er forsvundet fra skrivebordet (Windows 7)

Mystikken bredder sig.

Alle mine filer og mapper er pludselig forsvundet fra skrivebordet, uden at nogen eller noget umiddelbart har gjort noget. Og det er kun fra skrivebordet at tingene er forsvundet. Det skete MENS computeren var tændt og den har fungeret normalt hele formiddagen, og jeg var væk fra den en times tid mens den var tændt, og da jeg kom tilbage var alt væk fra skrivebordet.

- Jeg har checket selve mappen "Skrivebord" og den er tom (foruden 2 genveje)
- Der er ingen skjulte filer
- Genstart hjælper intet
- Alle filer i "Mine dokumenter" ligger hvor de skal, så det er ikke en ny profil som har overskrevet alt. Det er kun skrivebordet.

Jeg har noget backup, så problemet er ikke helt katastrofalt, men hvad dælen kan der være sket?
Avatar billede Tenletters Juniormester
07. november 2017 - 14:36 #1
Og jeg har kørt viruscheck som ikke har fundet noget.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. november 2017 - 14:45 #2
Måske kan dette link hjælpe med en løsning:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/990522
Avatar billede Tenletters Juniormester
07. november 2017 - 14:49 #3
Hej Erik, nej desværre ikke. Jeg tror ikke det er relateret til mit problem.
Avatar billede jalved Ekspert
07. november 2017 - 15:01 #4
Først... prøv det med at højreklikke og vis, som i det link #2 henviser til.

Ellers lav en gendannelse, og se, om det ikke fikser det.
Avatar billede Tenletters Juniormester
07. november 2017 - 15:10 #5
Højreklik og vis hjælper ikke. Der er stadigvæk standardikoner som "Computer" og "Kontrolpanel". Det er kun filer og mapper som er blevet spist.

Jeg har det bedre med at bruge min backup end systemgendannelsen, men kun hvis alt andet fejler. Men ja det er da en løsning :o)
Avatar billede jalved Ekspert
07. november 2017 - 15:21 #6
Kan du have fået en automatisk opdatering, mens du har været væk fra computeren?
Avatar billede Tenletters Juniormester
07. november 2017 - 15:28 #7
"Kan du have fået en automatisk opdatering, mens du har været væk fra computeren?"

Jeg har ingen anelse, men det er også den jeg lurer mest på.
Avatar billede jalved Ekspert
07. november 2017 - 16:23 #8
Har du kigget under Windows update?