Avatar billede Nannaegedal Praktikant
09. november 2017 - 12:30 Der er 5 kommentarer

MacBook vil ikke starte op.

Hejsa.

Jeg står med det problem, at efter jeg for et par dage siden skulle bruge min computer og den fungere som den plejede, lige pludselig lukkede ned, hvornjeg efterfølgende ikke har kunne tænde den igen.

Der kommer hverken lys i apple logo, skærm eller taststur, og den siger heller ingen start lyd. Opladeren lyser som den skal, men der sker stadig ingenting.

Batteriet har vi prøvet at udskifte med et nyt, men der sker stadig ingenting.

Der hvor harddisken sidder bliver den lun, når man sætter oplader til og sådan en dims der kan måle om der er gang i ledninger, siger også at opladeren heller intet fejler.

Har forsøgt alt med at holde power knappen nede i både 10 og 30 sekunder, og har også prøvet det med at holde forskellige taster nede - intet virker.

Er der nogle som ved hvad jeg kan gøre??
Avatar billede INK Ekspert
09. november 2017 - 12:50 #1
Tyder på batteriet er helt fladt, eller at din harddisk er kaput.

Hvilken MacBook og årgang?

Kan du starte ved at holde "alt" tasten nede mens du trykker på startknappen? eller er den helt død?
Avatar billede sd8220 Seniormester
09. november 2017 - 12:52 #2
I værste fald et dødt bundkort.
Måske en død powermanager.

Har du prøvet vejledningen til nulstilling af SMC?
https://support.apple.com/da-dk/HT201295

Ellers kontakt Andy i http://duckshouse.dk - Han kan se på den og give dig en pris på evt reparation.
Avatar billede Nannaegedal Praktikant
09. november 2017 - 13:43 #3
Det er en MacBook air fra 2012.

Har prøvet at skifte batteri - virker ikke.

Nej har ikke nulstillet med smc, vil gerne have mine ting ud fra den først så i hvertfald!
Avatar billede Nannaegedal Praktikant
09. november 2017 - 13:43 #4
Elgiganten sagde i telefonen da jeg ringede, at det tydede på en kortslutning af computere , men den har ikke været våd eller noget :/
Avatar billede BrugteMacbooks.dk Praktikant
16. november 2017 - 09:31 #5
Hej Nanna.

Du kan evt. indsende den til os. Vi skal nok betale fragten :-)
Så kan vi fejlfinde din macbook, og give dig en pris på reparationen.
Er du ikke tilfreds med prisen, så sender vi den tilbage til dig uden, uden beregning.

https://brugtemacbooks.dk/

Med venlig hilsen
Mikkel Thomhav