Avatar billede ABE15 Seniormester
13. november 2017 - 10:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA for Mac

Hej

Jeg har i Excel oprettet et regnskab over forbruget af øl, som flere personer skal kunne indtaste data i. De flere personer betyder at jeg ønsker at registrerer hvem der ændre og indtaster data i regnskabet.
Derfor har jeg forsøgt at programmerer en VBA kode, som når man åbner regnskabet får en brugerdefineret formular til at poppe op, hvor man skal indtaste sit navn.
Navnet skal så overføres til en kolonne i regnskabet, så man aldring er i tvivl om hvem der har ændret i arket sidst.

Men der er flere problemer!
I den nuværende kode kommer der en fejlmeddelse om et manglende Objekt. Hvad er der så galt?

Har i forøvrigt et forslag til hvordan såden en kode kan være?
Det kunne desuden være fedt hvis der også kunne se dato og tidspunkt!
13. november 2017 - 11:01 #1
Det kan man ikke svare på uden at se koden med markering af, hvor fejlen opstår.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. november 2017 - 11:08 #2
Vi har da ingen anelse om, hvilket object, der mangler, hvis vi ikke kan se koden???

Med hensyn til forslag til koden, kunne man måske benytte 'Application.UserName' til at registrere, hvem, der har foretaget ændringer, fremfor, at spørge brugeren, da han jo vil kunne 'snyde' og indtaste en af de andres navne :-)
Avatar billede finb Ekspert
13. november 2017 - 11:13 #3
ad 2:
ja, eller lade bruger "logge på" arket
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
13. november 2017 - 12:29 #4
...eller benytte brugerens log-on navn til computeren.
...eller benytte brugerens Active Directory navn.

Der er mange muligheder :-)