Avatar billede jensen363 Forsker
14. november 2017 - 12:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mindst 7 sammenhængende kolonner med resultater

Jeg har et regneark bestående af en kalender med 365 dage i kolonner ( fra kolonne D til ND )

En række kan bestå af enten en talværdi eller en blank værdi

Jeg har behov for en formel som pr. række angiver om der mindst er 7 eller flere sammenhængende kolonner der ikke er brudt af et blankt felt.
Avatar billede jens48 Ekspert
14. november 2017 - 13:09 #1
Nedenstående makro checker om der er min. 7 sammenhængende celler i de enkelte rækker. Der bliver skrevet "7 i Række" i kolonne C eller kolonne NE hvis 7 sammenhængende celler findes.
Husk at slette 2 linjer i makroen, så data kun bliver skrevet ind i den ønskede kolonne (C eller NE)
Den registrerer ikke hvor mange sammenhængende celler der er, hvis der er flere end 7

Sub Raekke()
Dim LastRow, x, y As Integer
Application.Calculation = xlCalculationManual
LastRow = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
Range("C3:C" & LastRow).ClearContents ' sletter gammel data i kolonne C
Range("NE3:NE" & LastRow).ClearContents ' sletter gammel data i kolonne NE
For x = 3 To LastRow
For y = 4 To 362
If WorksheetFunction.CountIf(Range(Cells(x, y), Cells(x, y + 6)), ">0") = 7 Then
Cells(x, 3) = "7 i række" ' skriver tallet ind i kolonne C
Cells(x, 369) = "7 i række" ' skriver tallet ind i kolonne NE
End If
Next
Application.Calculation = xlCalculationAutomatic
End Sub
Avatar billede jensen363 Forsker
14. november 2017 - 14:31 #2
Tusinde tak :-)