Avatar billede Mai Praktikant
14. november 2017 - 23:26 Der er 9 kommentarer

Min computer lukker alle programmer ned når den løber tør for strøm

Hej
Jeg har det problem med min computer at hvis den går død for strøm bliver alle mine programmer lukket ned og jeg kan begynde forfra på det jeg har arbejdet på. Det er super irriterende. Er der nogen som ved hvordan jeg ændre det?
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2017 - 23:31 #1
du bør overveje om dit batteri er defekt
Avatar billede jalved Ekspert
14. november 2017 - 23:52 #2
Hvad er det for programmer, du bruger?

Måske er der en mulighed for at sætte dem til automatisk at gemme de ting, du arbejder på undervejs. Indtil du får styr på det med strømmen.
Avatar billede Mikael Ekspert
15. november 2017 - 11:13 #3
Måske skal du ændre lidt på "batteri styringen"..
Som regel kan man justere HVORNÅR man får en advarsel om rest batteri.
Fx. 10 - 20  anden % resttid.
Står "resttiden inden advarslen for lavt, så går det ofte galt.. Især hvis batteriet er godt slidt ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2017 - 15:52 #4
Mikael tror du man kan vælge hvornår den skal gå i dvale? Det er jo normalt den tilstand man normalt skal lande på når der ikke er mere strøm på.
Avatar billede Mikael Ekspert
15. november 2017 - 20:10 #5
#4 Ja det kan jeg på min Hp bærbare. Under strømstyring.
Avatar billede Mikael Ekspert
16. november 2017 - 10:36 #6
På min Hp med win 7 kan man ændre stort set alt.

Bl.a. hvornår man vil have advarsel om lavt batteri. Og hvad der skal ske når det sker.

Har man rodet med noget som man IKKE skulle, så et det bare "gendan planen" ;)
https://i.imgur.com/c8nqDwR.png
Avatar billede Mikael Ekspert
16. november 2017 - 10:43 #7
Til #6.
Her er det spændende vedr. batteriet ;)
https://i.imgur.com/ypgVRps.png
Avatar billede Mai Praktikant
21. november 2017 - 15:52 #8
I forhold til det du skriver Mikael så undre det mig bare at jeg ikke har haft problemer med det før på mine andre bærbare, at alt hvad jeg har lavet er væk når den er død for strøm. Jeg arbejder blandt andet i Matcat.
Avatar billede jalved Ekspert
21. november 2017 - 16:15 #9
Hvad er det for en computer, du har? Gerne navn og modelnr. - og styresystem.

Du kan evt. prøve at ringe til producentens support og høre, om de kan vejlede dig.
Det er selvfølgelig irriterende at miste alt det, man har siddet og lavet.