Avatar billede kischi Novice
18. november 2017 - 01:19 Der er 10 kommentarer

Fjerne blokering af CSS ressourcer fra Wordpress i filerne

Hej,

Jeg prøver nu at sætte mig lidt mere ind i hvordan jeg hastighedsoptimere min hjemmeside.

Jeg har en Wordpress hjemmeside, og istedet for at installere 15-20 forskellige plugins, vil jeg godt sætte mig lidt ind i at hastighedsoptimere i koden, så jeg slipper for alle pluginsene.

I første omgang henviser google page speed insight til 3 css filer som er bokerende og som forsinker gengivelsen af min side.
Jeg har læst en del om asynkront og derfer, men forstår ikke så meget af, hvordan jeg skal bruge det i denne situation.

Herunder er de filer det drejer sig om.
Som i kan se er to af dem noget med fonte, og en har at gøre med et plugin som jeg har brugt.
Er der noget at gøre i dette tilfælde. Hvad skal man gøre?

Tak

    http://autooptimize/…ize_43b9d2383162cc786040ec9ceb6884b8.css
    http://fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans:400,700
    http://fonts.googleapis.com/…0,300,600,700,800&subset=latin,latin-ext
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
18. november 2017 - 01:48 #1
Kunne du dele din Websides adresse??
Avatar billede kischi Novice
18. november 2017 - 08:50 #2
Nåå ja ok undskyld.

www.wearecrunch.dk
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
20. november 2017 - 03:51 #3
Der er helt andre ting du først bør gøre.
1 - Du bør installere et SEO plugin, jeg foreslår http://downloads.wordpress.org/plugin/wordpress-seo.latest-stable.zip
2 - Disse billeder bør du optimere og uploade i den størrelse du ønsker anvendt:
team5.png er ændret til 1175 x 281. Der spares 289.4 KB (52%)
websitesecure-400x250.png er ændret til 279 x 174. Der spares 52.9 KB (51%)
6-ting-hjemmesider-400x250.png er ændret til 279 x 174. Der spares 32.2 KB (51%)
how-to-use-940x635-400x250.jpg er ændret til 279 x 174. Der spares 9.9 KB (51%)
3 - Du skal have aktiveret komprimering, browser cashing mv. Dette gør du ved at tilføje aktiverings koder i din .htaccess fil, efter du har indstalleret Yoast, finder du i dit kontrolpanel  "SEO > værktøj > fileditor", her ser du din robots fil, og derunder har du enten en htaccess fil, eller mulighed for at oprette en. Aller nedest, efter alt andet tilføjer du følgende linier:

## EXPIRES CACHING ##
<IfModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresByType image/jpg "access 1 year"
ExpiresByType image/jpeg "access 1 year"
ExpiresByType image/gif "access 1 year"
ExpiresByType image/png "access 1 year"
ExpiresByType text/css "access 1 month"
ExpiresByType text/html "access 1 month"
ExpiresByType application/pdf "access 1 month"
ExpiresByType text/x-javascript "access 1 month"
ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access 1 month"
ExpiresByType image/x-icon "access 1 year"
ExpiresDefault "access 1 month"
</IfModule>
## EXPIRES CACHING END ##

<IfModule mod_mime.c>
AddType application/x-javascript .js
AddType text/css .css
</IfModule>

<IfModule mod_deflate.c>
SetOutputFilter DEFLATE
<IfModule mod_setenvif.c>
  SetEnvIfNoCase Request_URI \.(?:rar|zip)$ no-gzip dont-vary
  SetEnvIfNoCase Request_URI \.(?:gif|jpg|png)$ no-gzip dont-vary
  SetEnvIfNoCase Request_URI \.(?:avi|mov|mp4)$ no-gzip dont-vary
  SetEnvIfNoCase Request_URI \.mp3$ no-gzip dont-vary
</IfModule>
<IfModule mod_headers.c>
  Header append Vary User-Agent env=!dont-vary
</IfModule>

Efterfølgende prøv så at gentage din Speedtest https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Avatar billede kischi Novice
20. november 2017 - 05:54 #4
Hej,

Tak for dit svar, men er der en grund til at disse ting skal gøres først. Desuden er det kun en af tingene som du nævner som skal gøres ifølge google pagespeed insight, så jeg forstår ikke helt at du skriver det andet.

Her kommer lige mine kommentarer:

1. Et SEO plugin har allerede været installeret, Yoast har hele tiden været installeret.

2. Hvor har du de billeder fra? Google pagespeed insight, beder mig blot om at optimere 2 billeder, som har 24% mulig reduktion. Disse to billeder har jeg også planer om at optimere, men nu ville jeg bare tage tingene fra en ende til en anden, er der da en årsag til at dette skal gøres først? Jeg vil jo fjerne blokerede css og javascript.

3. Der er ikke noget som hedder seo > Værktøj > fileditor, Det hedder SEO > Dashboard eller SEO > Search console.
Men hvis jeg har en htaccess fil i roden, kan jeg så ikke bare indsætte din kode i den fil?
Men jeg forstår ikke helt hvorfor du beder mig om at gøre dette først.
Det hele skal vel gøres ikk?
Jeg tog det jo bare fra en ende af.
Jeg har egentlig installeret en caching plugin, men så virker det måske ikke.
Men har lige tjekket min htaccess fil, og den kode du lige har bedt mig indsætte var allerede blevet indsat?

Det var blevet indsat af et caching plugin som jeg har.

Så jeg spørger lige igen?
Hvordan fjerner jeg blokeringen af css filer?

Tak
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
20. november 2017 - 08:44 #5
Hej
Vedrørende Yoast, så har du ikke admin rettigheder, eller ikke aktiveret din sidemenu, normalt vil du have denne menu ved Yoast:
Kontrolpanel
Titler & Meta
Social
XML Sitemaps
Avanceret
Værktøjer
Søgekonsol

Jo - du kan godt indsætte mine koder i den eksisterende .htaccess fil, men så bør du først deaktiver dit caching plugin, da du ellers kan komme ud for dobbelt komprimering af nogle filer.

Hvis du bruger Chrome som browser og bruger "F12" eller "Ctrl+shift+i" og derfra kører PageSpeed, får du andre mangler frem!

De 3 filer du omtaler, er ikke hostet på dit site, men er eksterne filer - Glem dem ;-)

Og kast dig over de mange kb der kan spares på dine billeder ...
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
20. november 2017 - 08:49 #6
derudover skrev du at du ville undgå at bruge for mange plugins??

Den kode jeg gav sparer dig for mindst 1 af dem, derefter kan du jo begynde at fjerne de plugins, du evt. finder overflødige. Autooptimize - Hotjar - smartlook osv. osv.
Avatar billede kischi Novice
20. november 2017 - 09:32 #7
Hej,

Ja ok, det kan jeg godt se.
Men Hotjar og Smartlook er vidst noget man ikke kan undvære.
Det er jo ligesom at fjerne google analytics.

Det er blot sporingskoder som er sat ind, det er ikke plugins.
Autooptimize er fint, det er et enkelt plugin.
Så jeg bruger ikke sætligt mange plugins i forvejen.

Nu skal jeg bare rette op på de ting google beder mig om uden at installere flere plugins.

Tak
Avatar billede kischi Novice
20. november 2017 - 09:39 #8
Nåå, så lige din anden kommentar.

Hmm ok, så det vil sige at man slet ikke kan gøre noget ved det CSS som står og blokere og skillelinjen?

Der er kun en enkelt bruger og det er mig, så ved ikke hvorfor jeg ikke ville have den fulde adgang til yoast.
Er det fordi det ikke er en betalt version?

Ok jeg prøver med din casching kode, og ser om det forsvinder fra pagespeed insight.

Tak
Avatar billede kischi Novice
20. november 2017 - 09:42 #9
Hej igen,

Jeg havde lige de-aktiveret mit caching plugin, men koden er der stadig hvis jeg åbner htaccess filen.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
20. november 2017 - 10:32 #10
Den forsvinder sandsynligvis kun, hvis du også sletter det plugin!