Avatar billede Amalieh Novice
20. november 2017 - 18:05 Der er 17 kommentarer

Wifi navn kommer ikke frem på min computer

Hej

Jeg har pludselig fået et problem med, at mit wifi ikke kommer frem på min computer under netværk, hvilket vil sig jeg ikke har noget net.
Nogen der kender til situationen, og ved hvad jeg skal gøre?
Der er tale om mobilt bredbånd.

På forhånd tak
Avatar billede milter Ekspert
20. november 2017 - 18:19 #1
Det kan skyldes flere ting.
1: Wifi kan være deaktiveret på computeren
2: Der kan være midlertidige problemer hos din leverandør af mobilforbindelsen
3: Du har ikke betalt, hvad du skylder dem
4: Du er uden for den rækkevidde, deres netværk dækker

Hvilken computer har du, og hvem er din udbyder? Har det tidligere virket, og har du lavet nogle ændringer på din computer lige før, problemet opstod?
Avatar billede milter Ekspert
20. november 2017 - 18:20 #2
Og lige et ekstra spørgsmål: Kan du se andre netværk på din computer?
Avatar billede Amalieh Novice
20. november 2017 - 18:38 #3
Det har tidligere virket. Jeg har dog ikke været hjemme på det siden i onsdag, men været på andet wifi med min computer. Der er ellers som sådan ikke sket nogle ændringer med min computer. Min sambo har ændrer koden til vores wifi, så jeg ved ikke om dette kan være skylden? Jeg er dog logget på med den nye kode uden problem på min telefon.
Min udbyder er 3 og det er bærbarcomputer fra Asus. En Asus x502c
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2017 - 19:56 #4
Hvis det er Win 10 ??? dette er så rent gætværk for man skal jo altid tigge for at få lov til at hjælpe!
Så tryk på indstillinger vælg netværk se o du kan rette fejlen?
https://ibb.co/bGLHCm
Avatar billede Amalieh Novice
20. november 2017 - 20:15 #5
Jeg har prøvet at lave fejlfinding nogle gange nu, men uden held
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2017 - 20:27 #6
Det er så stadigvæk rent gætværk Win 10?
Tryk på Win tasten + X tasten vælg enhedshåndtering se om der er nogen mærke ved Netværk.
Avatar billede jalved Ekspert
20. november 2017 - 20:32 #7
Du er sikker på, din sambo ikke har ændret andet end selve koden?

Har du forsøgt at oprette ny forbindelse til et netværk, hvor du selv skriver navnet på netværket og så koden?

Bruger du router til dit wifi, så prøv og genstart den. Det samme med din computer.
Avatar billede Amalieh Novice
20. november 2017 - 20:55 #8
Det siger hun, at hun ikke har. Kun koden. Jeg er som sagt på nettet på min telefon uden problemer.
Jeg er lidt i tvivl om, hvodan man går ind og skriver det selv. Har du mulighed for at guide mig til, hvad jeg skal indunder?

Jeg har prøvet at genstarte router og computer nogle gange uden held nu, desværre
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2017 - 21:04 #9
Jeg prøver lige en sidste gang se om noget mangler eller er deaktiveret?
Prøv også at trykke på Fn + F2
https://ibb.co/emrPsm
Avatar billede Amalieh Novice
20. november 2017 - 21:21 #10
Når jeg trykker fn+f2 så bliver computeren bare sat på flytilstand. Er der en anden måde jeg kan gøre det på?
Avatar billede jalved Ekspert
20. november 2017 - 21:25 #11
Du opretter forbindelse manuelt som #4 foreslår i denne tråd:

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1015564
Avatar billede jalved Ekspert
20. november 2017 - 21:30 #12
Du kan også vælge at resette routeren. Typisk med en meget lille knap bagpå eller et lille hul, hvor du skal stikke en clips ind.

Men vær så opmærksom på, at du skal havde dine login-oplysninger til routeren og dens ip-adresse, så du kan sætte den op igen.

Har du et kabel, som du kan sætte direkte i din router og se, om du kan komme på nettet på den vis?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2017 - 21:35 #13
Ja der er andre muligheder men det er jo svært når man kun får halve svar  prøv der hvor vi startede i #4 og se om knappen Fly tilstand er aktiveret så slå den fra og hvis knappen foretag fejlfinding er konstant tilstede så er Netkortet enten deaktiveret eller ikke opdateret Tryk på besked ruden nede til højre tryk flere gange på Wi Fi symbolet så oprettelses muligheden fremkommer?
https://ibb.co/nq67TR
Avatar billede Amalieh Novice
20. november 2017 - 21:49 #14
Det hjalp desværre ikke at indtaste det manuelt. Men jeg har nu fundet kablet frem, og jeg har internet når det er sat i. Så det er vel altid noget, men ville blive glad hvis det kunne lykkes uden.
Avatar billede Amalieh Novice
20. november 2017 - 21:55 #15
Poko1 jeg beklager, men jeg er simpelhen ikke særlig skarp til sådan noget her. Foretag fejlfinding er der konstant, når jeg højre klikker på internet ikonet. Vil det så sige, at netkortet er deaktiveret, eller hvordan skal jeg forstå det?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2017 - 22:11 #16
Nu bruger du jo nok ikke samme farver på dit som mit der er Lila men Fly og hotspot skal være grå. når du så trykker på Wi-Fi kommer der så muligheden for at indlæse en kode så burde du komme på hvis det er den rigtige kode
Avatar billede posten Ekspert
21. november 2017 - 05:21 #17
det jeg vil anbefale er : nede i bundlinjen hvor dit internet er laver du et højre klik og tar den nederste åben netværk derefter klikker du på Wi-Fi ser du nu om dit Wi-Fi er slået til nu da der er ændret kode sletter du din forbindelse den kommer nu op hvor du kan vælge den igen og taste den rigtige kode
nu har du jo ikke svaret på om du bruger win 10 så mit gæt er at du bruger win 10