Avatar billede ranni Forsker
24. november 2017 - 10:13 Der er 4 kommentarer

SWF filer.

Hej.
Jeg har et par flip page programmer (også selv bladene).
Det ene program gemmer i SWF , der så kan sendes via mail og åbnes med GOM Player af modtager.
Modtager kan vælge selvbladene eller blade på kommando.

Det andet program gemmer også i SWF, men sendes den på mail (til jeg selv som prøve) kan den ikke åbnes efter download.
GOM Player siger: Filen findes ikke. ??
Andre player kan heller ikke finde filen.

Skal SWF converteres til anden form for SWF . . . eller hvad ???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2017 - 10:37 #1
Og hvis du gemmer den først? - mange programmer har højere sikkerhed, når man åbner direkte fra nettet eller en mail, fordi det er herfra der oftest kommer virus. Det kan lige så godt være det der er i spil.

SWF er i øvrigt ved at være outdated - ikke mange benytter det længere, fordi de netop i sig selv betegnes som usikre (lette at hacke og indlejre skadelig kode i)
Avatar billede ranni Forsker
24. november 2017 - 11:57 #2
Hej Ole.
Jeg har prøvet det du foreslår.
Men efter en almindelig mail behandling , upload via Google Drev, downloade, gemme , ingen ændringer, kan ikke afspilles.
Jeg prøvet at convertere SWF til SWF og SWF til flv men kan stadig ikke åbne.
Den kan åbnes og afspilles helt normalt inden den sendes og modtages på mail.
( det er kun GOM Player, der kan afspille SWF)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. november 2017 - 12:43 #3
Så har jeg ikke nogen gode forslag.

Andre programmer kan sagtens afspille SWF filer - eks https://www.wikihow.com/Open-SWF-Files

Du burde også kunne afspille filerne direkte i en browser (hvis Shockwave flash player er installeret) ved at lave en html fil med følgende kode:

<object width="550" height="400">
  <param name="movie" value="somefilename.swf">
  <embed src="somefilename.swf" width="550" height="400">
  </embed>
</object>
Avatar billede falster Ekspert
24. november 2017 - 13:44 #4