Avatar billede osoe Juniormester
26. november 2017 - 12:07 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Skærmen flimrer efter slumre-funktionen

Har en nyere Asus VS247HR og Windows 10.
Skærmen er desværre begyndt at gå i flimmer (sorte/blå/grå lodrette striber) når den har været i slumre-funktionen, og lukning (på den hårde måde) er nødvendig for at få liv i PC'en. Har prøvet et geninstallere skærmens drivere, men uden held.
Der er muligvis blevet slettet en eller flere nødvendige filer ifm. installation af et anbefalet oprydningsprogram - ak ja.
Jeg er absolut edb-novice, så jeg vil være taknemmelig, hvis du vil skære evt. forslag ud i pap. På forhånd tak.
Avatar billede jalved Ekspert
26. november 2017 - 12:23 #1
Hvor længe har du haft problemet?

Prøv det punkt, der hedder Gendan fra et systemgendannelsespunkt.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12415/windows-10-recovery-options
Avatar billede osoe Juniormester
26. november 2017 - 12:31 #2
Det glemte jeg at skrive; det var faktisk det første jeg gjorde og afinstallerede det famøse program. Det hjalp ikke, så prøve jeg at geninstallere/opdate skærmdrivere, det hjalp heller ikke.
Avatar billede jalved Ekspert
26. november 2017 - 12:48 #3
Har du været inde på producentens hjemmeside og hentet skærmdriveren direkte?
Avatar billede osoe Juniormester
26. november 2017 - 12:55 #4
Ja, flere gange.
Undrer mig bare over at problemet kun forekommer, når PC'en har være i slumre-mode, enten automatisk efter en tid eller "tvunget".
Avatar billede jalved Ekspert
26. november 2017 - 12:55 #5
Skete dét med flimmeret direkte efter, du havde brugt oprydningsprogrammet? Eller måske i virkeligheden først et stykke tid efter?

Tænker på, det måske også kan være en problematisk Windowsopdatering. Det vil ikke være første gang :-)
Avatar billede osoe Juniormester
26. november 2017 - 13:10 #6
Tjaa! Det vil jeg ikke udelukke. Det med oprydningsprogrammet var blot det jeg kunne komme i tanke om, der var blevet ændret.
Avatar billede marcus Praktikant
26. november 2017 - 13:19 #7
Jeg har det samme problem med min computer det skete lige efter en windows opdatering.
Avatar billede jalved Ekspert
26. november 2017 - 13:32 #8
Nå, der er nok ikke andet end at prøve forskellige ting af og så håbe på, det enten løser sig eller at problemet bliver tydeligt indkredset.

I første omgang tyder det jo i al fald på, at problemet ikke ligger i hardwaren. Det er jo godt.

Selvom du har installeret driveren direkte et par gange, så prøv lige en anden fremgangsmåde.

Afinstaller skærmkortet, genstart og lad Windows selv finde en driver til skærmen.
Avatar billede jalved Ekspert
28. november 2017 - 11:02 #9
Fandt du ud af det?

Du kan jo slå slumrefunktionen fra, så du ikke behøver genstarte den, indtil du finder ud af, hvad det handler om.
Avatar billede osoe Juniormester
28. november 2017 - 11:33 #10
Det er netop, hvad jeg har gjort. Satser på at prøve igen efter næste Windows-opdatering. Tak for interessen.