Avatar billede Rasmusjc Juniormester
11. december 2017 - 21:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsæt dato automatisk

Hej Folkens

Jeg har en udfordring, jeg godt kunne bruge noget hjælp til.

Jeg har et regneark som jeg bruger i forbindelse med udlejning.
Dette er uge inddelt, og i den ene kolonne står datoen.

Se linket
https://imgur.com/QsNYcpB

Problemet er bare at jeg hvert år skal til at omskrive hver uge eftersom datoen jo skifter. Er der en nemmere måde at gøre det sådan at jeg stadigvæk bevarer teksten som den er nu men får det gjort automatisk.

Om man henter tekst og dato fra en anden side vil være fint.

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh.
Rasmus
Avatar billede jens48 Ekspert
11. december 2017 - 22:27 #1
Det kan for eksempel lade sig gøre på følgende måde:

Læg cellerne A6 til A13 sammen og læg cellerne A15 til A22 sammen.
I A15 skriver du startdato
I A6 skriver du =A15 +6
I A14 skriver du - (bindestreg)
Og så er resten et spørgsmål om formatering. A6 og A15 formateres til "dddd dd.mm" og A6 til A22 formateres til at have teksten lodret
Nedenunder i A25 til A41 formaterer du på samme måde.
I A25 indsættes formelen =A6+7 og i A34 =A15+7
Dette gentages nedefter
Avatar billede Rasmusjc Juniormester
13. december 2017 - 19:06 #2
Tak Jens

Det virkede perfekt, nu kan jeg bare rettet i en kolonne og så retter hele arket til, så det bliver ikke nemmere.

Man sender vel ikke point mere...

Men tak for løsningen.