Avatar billede bbkdk Seniormester
27. december 2017 - 08:10 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hvad sker der lige med Capture NX2?

Jeg har gennem mange år med stor fornøjelse bragt Capture NX2 til min billedbehandling - i øvrigt sammen med Photoshop m.fl.
Nu har vi fået en ny pc.
Jeg har stadig en skive liggende med Capture NX2 på, men der er intet drev til cd'en i den ny maskine.
Forsøger jeg at downloade Capture NX2 går det fint, men min gamle kode duer ikke.
Og nu kan jeg se, at f.eks. ProShop har programmet til salg for den fantastiske pris af ca. 1.800 kr. Det er mere end dobbelt så meget som det kostede, da Nik Collection havde ejerskabet.
Og bliver Capture NX2 overhovedet vedligeholdt mere, efter at Google købte Nik Collection.
Er der en (eller flere) der ved, hvad der sker med det fantastiske program?
Avatar billede mort1 Ekspert
27. december 2017 - 09:46 #1
Hvis programmet er pengene værd, så køb / lån en  CD/DVD afspiller, som kan tilsluttes via USB, hvis du køber, så har du den jo også til næste gang, og der bliver helt sikkert en næste gang.
Avatar billede milter Ekspert
27. december 2017 - 11:13 #2
Er din NX2 en opgradering fra NX? Hvis ja, skal NX installeres, før  koden til NX2 vil blive accepteret.

https://www.nikonimgsupport.com/eu/BV_article?articleNo=000006159&lang=en_GB
Avatar billede bbkdk Seniormester
28. december 2017 - 08:24 #3
Tak til jer begge.
Mort1, prisen må vist siges at være horribel, specielt da jeg er ret síkker på, at programmet ikke mere vedligeholdes. Og hvem ejer i øvrigt prgógrammet nu, det er ikke Nik, men er det Google, eller er den igen solgt videre. Nik ejede også Color Efex Pro 3 m.fl. Og de blev lige pludseligt gratis, da Google købte Nik.
Og Milter, jeg forsøger din løsning, da jeg mener, at jeg stadig har begge cd-skiver. Det er en god henvisning, som heller ikke er alt for gammel.