Avatar billede Mikkel Mester
28. december 2017 - 15:39 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

!!HJÆLP!! AMAZON

Hej.
Jeg sidder lige nu og kigger på amazon.
Jeg bliver i tvivl om der kommer told eller andet på når man køber hos amazon?
Tænker også hvor længe det tager for levering
Får man det der står i beskrivelsen eller bliver man snydt?

Lige nu sidder jeg og overvejer at købe en powerbank med fast charge og qi (trådløst opladning) eller købe en trådløs oplader til min samsung s8, så hvis i har nogle gode ideer til det vil jeg også meget gerne hører.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede Mikkel Mester
28. december 2017 - 15:41 #1
Og skal man købe på amazon.co.uk, amazon.com eller amazon.de?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2017 - 16:28 #2
Ja man betaler Tax selv på små ting som bøger.
Det er ikke altid man kan købe fra UK.
https://imgur.com/a/YsrjP
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. december 2017 - 16:28 #3
Jeg tør ikke rigtig at svare på det med told, men de gange jeg har købt noget på Amazon har der aldrig været problemer, med hverken lang leveringstid og at varerne ikke er kommet. Det drejer sig for mit vedkommende om vinylplader og CD´ere.
Tiden har i de fleste tilfælde passe med det lovede, og varerne er i flere tilfælde kommet før. Jeg har købt ting på både amazon.com og amazon.uk  Har aldrig købt noget på amazon.de
Avatar billede Mikkel Mester
28. december 2017 - 16:37 #4
Okay, kan man se hvor i verden varen kommer fra inden køb?
Avatar billede ebea Ekspert
28. december 2017 - 16:39 #5
Køber du fra et EU land (UK, eller DE) er der ikke problemer med told. Kun at momssatser blir' justeret (Tyskland).
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2017 - 17:03 #6
#5 så kommer der altså 6% på fra Tyskland og 5% fra englang? eller hvad.
Avatar billede ebea Ekspert
28. december 2017 - 17:17 #7
ja fra Tyskland, kommer 6% oven i (Amazon udregner, når du checker ud fra køb), og de 5% fra England!
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. december 2017 - 17:26 #8
#4
Der må jeg være dig svar skyldig!
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2017 - 17:52 #9
#7 Ok :-)
Avatar billede Mikkel Mester
29. december 2017 - 12:56 #10
Hvordan kan jeg se hvor den bliver sendt fra
Avatar billede ebea Ekspert
29. december 2017 - 14:20 #11
#10  -  Der på den Amazon side som du bestiller fra, sendes der et Link når pakken afgår, så du kan følge pakkens vej!
Avatar billede Mikkel Mester
29. december 2017 - 14:45 #12
Ja men kan jeg ikke se hvor den bliver sendt fra før jeg køber? Tænker bare hvis den bliver sendt uden fra EU så kommer det nok til at blive dryer.

Det er angående denne vare.
https://www.amazon.de/gp/product/B075Q5L31F/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A16283NLSRO3KB&psc=1
Avatar billede ebea Ekspert
29. december 2017 - 14:57 #13
#12  -  På Amazon siderne i EU, står fragt prisen altid på den pågældende vare, når du bestiller. Så varen blir ikke dyrere end der står, uanset hvor der sendes fra.
Varen sendes fra deres EU lagre, så uanset hvad, er prisen som angivet på siden.
Det eneste der ændrer på prisen, er moms beregningen!
Avatar billede Mikkel Mester
29. december 2017 - 15:12 #14
okay, det er dejligt at vide. Det var bare fordi jeg kiggede på en hvor der stod at den sendes fra Kina. Så tænkte jeg bare at der ville komme told på fordi den er over 80 kr.

https://1drv.ms/u/s!AqesTQL-VQpCixWLvjyp1J0pdpkn
Avatar billede ebea Ekspert
29. december 2017 - 15:40 #15
#14  -  Nej, fragt prisen er 2.99 Euro (vist ved siden af vareprisen); så at den sendes fra Kina, er nok kun udtryk for, at den ikke er på lager i EU!
Du køber varen i EU, så det er prisen som vises (også fragt).
Du vil formentlig så også kunne se, at leveringstiden er længere, hvis du bestiller den!
Avatar billede Mikkel Mester
29. december 2017 - 15:45 #16
Okay, så i dette tilfæde vil det bare blive
  18.99 EUR
+2.99 EUR
= 21,98 EUR

Kan du se noget om hvor denne sendes fra? https://www.amazon.de/gp/product/B075Q5L31F/ref=ox_sc_act_title_2?smid=A16283NLSRO3KB&psc=1
Avatar billede ebea Ekspert
29. december 2017 - 16:25 #17
#16  -  Den sendes fra Kina!
Og prisen blir' så 18.99 + 6% ekstra Moms + fragt
Total 23.12 Euro
Avatar billede Mikkel Mester
29. december 2017 - 16:27 #18
Hvor ser du at den sendes fra Kina?
Kommer der kun 6% oveni, så er det jo ikke slemt troede det var dyrer
Avatar billede ebea Ekspert
29. december 2017 - 16:47 #19
#18  -  Du kan se på udbyderen af varen! I tilfældet her, er Amazon ikke sælger af varen, men kun formidler gennem deres Website!
https://www.amazon.de/sp?_encoding=UTF8&asin=&isAmazonFulfilled=&isCBA=&marketplaceID=A1PA6795UKMFR9&orderID=&seller=A16283NLSRO3KB&tab=&vasStoreID=