Avatar billede Ialocin Novice
31. januar 2018 - 16:41 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Er denne Gamer PC et godt køb??

Hej Eksperter

Jeg overvejer at handle en Gamer PC på bud, da det er en udgået model.

Jeg er dog i tvivl om, jeg køber katten i sækken?
- Er det en okay pris i forhold til dens specs?
- Hvilke spil kan den eksempelvis IKKE håndtere?  (CS, CS GO, MineCraft ...)

Specs:
- Lenovo X510 Erazer gamer.
- Windows 10
- Ci5-4670K, 3,4 ghz processor.
- 8GB
- 1 TB Harddisk.
- Nvidia GTX750 grafikkort.

Pris:
- Kr. 5.000 (sat ned fra kr. 8.625)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2018 - 17:10 #1
den er for dyr.
processoren er 5 år gammel...
den er ikke mere end 3000 værd
Avatar billede Ialocin Novice
31. januar 2018 - 17:15 #2
Hej :O)

Tak for svar med hensyn til prisen.

Hvad nu hvis, der ligger en i7 processor i - Hvordan er prisen så?
- Og kender du til hvilke spil i5 ikke kan håndtere ?

Mvh Nicolai
Avatar billede Ialocin Novice
31. januar 2018 - 17:34 #3
Hej

Og ser lige at grafikkortet hedder:  Nvidia GTX760 grafikkort ... i stedet for  Nvidia GTX750.

Mvh Nicolai
Avatar billede Slater Ekspert
31. januar 2018 - 18:24 #4
Det er stadig et tre generationer gammelt grafikkort.

Du kan sagtens spille Minecraft og CS:GO på den, da det ikke er særlig krævende spil, men det ændrer ikke på, at du kan få en computer med moderne specs til ca. den pris, og alt ved den maskine er ca. 5 år gammelt, hvilket er meget på dette område.

Der er ingen spil en i5 ikke kan håndtere. Sådan kan man ikke sige.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2018 - 19:13 #5
alt andet lige, så bør du altid sætte en ny harddisk i en brugt pc - en 500gb ssd ?
fx https://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=MZ-75E500B/EU&pn=Samsung&gruppe=Harddisk-SSD&vare=759234 til ca 1100kr
Avatar billede Ialocin Novice
31. januar 2018 - 19:24 #6
Hej Alle

Tak for jeres input.

Blot til info:
Det er ikke en brugt PC - Blot een fra et parti, der ikke er blevet solgt.

Kan I anbefale - gerne med et link - en start Gamer Stationær PC, som kan håndtere:
Minecraft, CS:GO, Roblox, War-Thunder, Rocket League, Team Fortress 2, Royal Battle ... Uden den lacker.

Om det er processoren, grafikkortet eller noget 3. der afgør det pas :O(
Til en pris i omegnen af max. kr. 5.000.

Mvh Den "fortabte" far og gameren Alexander ;O)
Avatar billede posten Ekspert
01. februar 2018 - 03:39 #7