Avatar billede Arnelau Juniormester
07. februar 2018 - 10:57 Der er 3 kommentarer

Skriv i en tabel

Jeg har et for eksperter, nok lille problem, men for mig en større udfordring.
Uden anvendelse af macroer eller VBA (regnearket skal anvendes i en App. fra Openasappp.net), skal jeg kunne indtaste et tal som skal lægges ind i en kollonne :

Eks.:

Indtast næste Nr.: 02
Indtast næste tal:  10

Sættes ind som nedenstående og der er der forud indsat tallene fra 1 til 60(flere rækker regner jeg ikke med jeg skal bruge:

Nr.    Tal
01      22
02      10
osv nedad
Når jeg bruger "=hvis" i kolonnen "Tal" forsvinder de foregående tal. Kan jeg låse dem? eller undgå at skrive oveni dem?
Håber på en hjælpende hånd?
07. februar 2018 - 15:09 #1
Det er lidt svært at gennemskue, hvad det er du vil opnå.
Gætter på at du bruger Excels Tabeller og er træt af at formler kopieres automatisk.
Hvis det er tilfældet kan det slås fra i Indstillinger | Korrektur | Instillinger for autokorrektur | Autoformat under skrivning
Fjern hakket i "Udfyld formler i tabeller..."
Avatar billede Arnelau Juniormester
07. februar 2018 - 15:55 #2
Tak for dit svar. Ja, det er nok lidt svært at forstå, men jeg prøver lidt uddybning. Hvi vi forestiller os at at man på ark1 har indtastningen hvor man skriver  nr. 01 og 20, så vil jeg gerne have tallet 20 om på det næste ark  og skrevet ind i cellen ud for 01. derefter vender jeg tilbage til ark og skriver næste nummer eller et helt andet nummer og på mit ark2 vil jeg så igen skrive det indtastede tal.
Håber dette kan kaste lidt mere lys over land. Jeg anvender i øvrigt Google Sheets, men det bør i denne sammenhæng være lige gyldigt.
Avatar billede Arnelau Juniormester
08. februar 2018 - 13:12 #3
Jeg prøver igen med et eksempel.
Eks.:

Indtast næste Nr.: 02
Indtast næste tal:  10

Sættes ind som nedenstående og der er der forud indsat tallene fra 1 til 60(flere rækker regner jeg ikke med jeg skal bruge:

Nr.    Tal
01      22 Dette tal har jeg fundet med funktionen =hvis(a1>0;værdi($a$2);;)
02      10 og den er kopieret ned her
03      og her
04      og her
05      og her
osv nedad, og det kan i jo godt se går helt galt. fordi værdien i a1 jo bliver 1, 2, 3 osv. Så når mit tal er fundet skal den ikke regne i denne celle mere. Jeg er måske helt ude i klodshans????