Avatar billede Arshad Ahmad Praktikant
18. februar 2018 - 13:36 Der er 6 kommentarer

Parental Control Wi-Fi

Hej.

Jeg ville lige høre, om der er nogen, der har haft erfaring med routere, hvor man kan begrænse internetfærdsel via. Router indstillinger. Både mht. Blokering af hjemmesider og tidsbegrænset færdsel.

Og hvis der er nogen der har haft erfaring med det, hvilken router er det så der er blevet brugt til det?

Min to drenge er desværre nået i en alder, hvor de kan finde på at sidde op om natten selv i uge dage for, at være på nettet. Og efter jeg har læst mig lidt frem på nettet burde være muligt at sætte en "timer" på Wi-Fi, men har desværre ikke den indstilling på min router jeg har modtaget fra min internetudbyder.

Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2018 - 14:00 #1
det er nok nærmere med software at det opnås.
der findes en masse "bandwidth shaping software", hvor man giver programmer/websider adgang i antal kb pr sec - og evt. noget med tidsintervaller

det vil kræve en gennemgang af sådan software, at finde et med noget med tidsinterval osv.

routere der kan dette er dyrere end andre routere. og hvis de kan det rene luksus ligesom software, er det nok en pissedyr router!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. februar 2018 - 14:06 #2
På min Asus RT-AC87U er der for "Trådløs" på fanebladet "Professionel" mulighed for "Trådløs planlægning", der netop giver dig adgang til at slå WiFi fra, f.eks. i nattetimerne.

Vær lige OBS på at de jo så formodentlig også er klar over, at de kan benytte deres mobil som WiFi-hotspot.....
Avatar billede Mikael Ekspert
18. februar 2018 - 14:44 #3
Drenge/MK i den alder, får ofte deres seksual info om natten på nettet.
Tag en samtale med dem om, at det de ser, IKKE er "virkeligheden" ;) ;)
Avatar billede INK Ekspert
18. februar 2018 - 14:52 #4
Helt lavpraktisk kan man slukke for routeren evt. med en timer. Som #2 skriver er det jo ikke nogen garanti, ligesom ens eget Netflixforbrug jo reduceres ;-)
Avatar billede Arshad Ahmad Praktikant
18. februar 2018 - 17:11 #5
#2 - Det lyder meget fint, undersøger lige routeren nærmere på nettet. Kunne være man skulle anskaffe sig sådan en.

#3 - Har godt nok haft sådan en samtale, men problemet ligger mere i deres afhængighed af sociale medier og konstant tilknytning til venne netværk. Altså de kan sidde op halvdelen af natten bare for at være i kontakt med deres sociale omgangskreds. Og det går jo så desværre udover deres karakter i skolen.

#4 - Har gudskelov sat en begrænsning på deres trådløs mobil netværk, så det simpelthen ikke rækker til særlig meget internet færdsel. Til gengæld bliver de så afhængige af Wi-Fi signalet når de skal være på sociale medier. Det er heller ikke et problem, at de benytter sig af det, bare det ikke sker i hver dagen, at de sidder op for at være sammen virtuelt med vennerne.

Tror måske jeg skulle kigge nærmere på ASUS routere, selvom det lige ved umiddelbart øjekast ser lidt dyrt ud. - Hvis der er andre der har forslag må i meget gerne henvende jer!

Tak for jeres svar :)
Avatar billede puren Ekspert
12. marts 2018 - 12:35 #6
hvis du kan leve uden gigabit og 5GHz i routeren pris 179 https://www.happii.dk/Router-firewall/MikroTik-RouterBOARD-hAP-Lite-Traadloes-router-N-Standard-80211n/2614999

5GHz men uden gigabit i routeren pris 377 https://www.happii.dk/Netvaerksudstyr-Forlaenger-til-traadloes/MikroTik-HAP-AC-LITE-RB952UI-5AC2/2541601

5GHz og gigabit i routeren pris 768 https://www.happii.dk/Router-firewall/MikroTik-hAP-ac-RB962UiGS-5HacT2HnT-Traadloes-router-AC-Standard-80211ac/2569165

de er ikke på noget punkt bruger venlige men til gengæld eneste dårligt jeg kan sige er ingen support for UDP eller LZO compression i openVPN..