Avatar billede Skynet Mester
18. februar 2018 - 15:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere betingelser i select Sql

Hej

Det er måske et ret grundlæggende spg. men hvordan kan man få flere betingelser, ex. alder, email som også skal være opfyldt? har p.t. kun navn

$sql = "SELECT * FROM members WHERE navn='John'";

if($result = mysqli_query($db, $sql)){

If(mysqli_num_rows($result) > 0) {

$validation = False;
Avatar billede Slater Ekspert
18. februar 2018 - 16:07 #1
WHERE navn='John' AND alder=100 AND email='john@mail.dk'
Avatar billede Skynet Mester
18. februar 2018 - 16:49 #2
Tak, men noet går galt, tilsneladende er min variabel "validation" falsk uanset at der ikke findes nogen med betingelserne, hvorfor virker betingelsen ikke? eller hvad har jeg skrvet forkert?

$sql = "SELECT * FROM members  WHERE navn='John' AND email='john@doe.com'";

if($result = mysqli_query($db, $sql)) {

If(mysqli_num_rows($result) > 0) {

$validation = False;
Avatar billede Slater Ekspert
18. februar 2018 - 19:21 #3
Hvor sætter du validation til at være true?
Avatar billede Skynet Mester
18. februar 2018 - 20:17 #4
Pinligt :) havde helt glemt at udskifte mine tekst ekempeler med variabler hvorfor systemet jo ikke tog hensyn til nye værdier når jeg testede..