Avatar billede kaffekanden Mester
02. marts 2018 - 09:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Format til Windows drev

Hej derude
Jeg har en Mac med to harddiske i og  jeg vil gerne installere Windows via bootcampe på den ene harddisk
Men hvilken format kan jeg bruge til det
Jeg har formateret harddisken i Windows NT filesystem men når jeg går ind i selve Windows installisionen hvor man skal vælge hvad drev Windows skal installere på siger den at drevet er af GPT format  men når jeg trykker formater bliver drevet ikke formateret i NTFS format
Hvad gør jeg?
På forhånd tak:)
Avatar billede INK Ekspert
02. marts 2018 - 10:04 #1
Det er nogen tid siden, jeg har brugt Bootcamp for installation af Windows (Bruger i stedet Parallels, der muliggør brug af både MacOS og Windows uden reboot).

Du skal ikke selv formatere harddisk nummer 2 inden installation, men lade den være Apple formateret. Ved at bruge Bootcamp programmet vil det så formatere drevet inden installation af Windows.
Avatar billede kaffekanden Mester
02. marts 2018 - 10:22 #2
okay jeg bruger bootcamp fordi jeg gerne vil spille nogle Store Windows spil og det er min SSD med OSX ikke stor nok til
men ved du hvilken apple format jeg kan bruge før installisionen af windows vil formatere til NTFS syntes jeg har prøver alle formater
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2018 - 10:31 #3
I Diskhåndtering sletter du disken helt, så den står som ikke allokeret.
Så kan du trykke dig ind i venstre side, så kommer muligheden for at konvertere.
Avatar billede kaffekanden Mester
02. marts 2018 - 10:44 #4
altså på Mac?
jeg syntes jeg har prøvet alle formaterne der inde nemlig så jeg kan ikke helt forstå det
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2018 - 11:15 #5
Jeg forstod du havde formateret disken i  Windows OS?
Problemet er vel at din disk har GPT, men at den skal være en MBR disk for at installere via bootcampe.?
Men jeg kender ikke bootcampe så det ser ud som om jeg har rodet mig ind i noget
jeg hellere må trække mig ud af igen. :-)
Avatar billede kaffekanden Mester
02. marts 2018 - 11:29 #6
ja nemlig :) det gør skam ikke noget :)
Avatar billede INK Ekspert
02. marts 2018 - 11:29 #7
Med diskværktøjet på en Mac kan du slette disken og foretage en almindelig apple formatering.
Bootcamp kan læse denne disk og formatere til Windows.
Avatar billede kaffekanden Mester
02. marts 2018 - 11:52 #8
Jeg har fået det løst nu :)
Avatar billede INK Ekspert
02. marts 2018 - 12:11 #9
Hvad gjorde du?
Avatar billede kaffekanden Mester
02. marts 2018 - 20:34 #10
jeg kunne ikke finde ud af at lave en enkel partition til Windows så jeg formaterede disken i Mac OS udvidet (journaled) og delte disken op istedet så jeg mangler entlig 15 GB ud af 999 GB på disken :)