Avatar billede smukkemn Forsker
05. marts 2018 - 13:27 Der er 2 kommentarer

Samspil med iPad

En virksomhed ønsker at udstyre medarbejdere med iPad, så de kan indtaste data hver uge ud fra en skabelon og gemme den efterfølgende med et navn i en mappe, der kan tilgås fra en pc.

Jeg har fundet ud af, at vi ikke kan lave makroer og eksterne links, når vi anvender iPad i Excel. Måske er det bedre at anvende Word? Jeg ville lave en makroknap, der kunne gemme arbejdssedlen i en bestemt mappe, men den gik ikke. Kan man overhovedet lave en makro, der blot åbner en valgfri mappe? Hvis man udfylder en formular, kan man så få Word til at tage navnet og placere i filnavnet under Gem som? Det er for undgå stavefejl, da det er ufaglærte.

Er der ideer til samspillet mellem iPad og en PC?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. marts 2018 - 14:39 #1
Hvorfor ikke have et lille online system (hjemmeside) hvor medarbejder logger ind og udfylder formular og trykker gem og systemet gemmer så data i en lille database.
Derefter er det jo kun fantasien der sætter grænser for hvordan de data skal vises.
Avatar billede smukkemn Forsker
05. marts 2018 - 19:07 #2
Det kunne da være interesant !
Den skal overvejes!!