Avatar billede Kathrine Graugaard Praktikant
05. marts 2018 - 13:34 Der er 8 kommentarer

Kan ikke logge på iMessage / beskeder

Jeg har anskaffet mig en Mac og vil gerne gøre brug af iMessage. Problemet er bare, at jeg ikke kan logge ind, og nu ved jeg så ikke, hvad jeg skal gøre, da jeg ikke har så meget forstand på Mac / appleprodukter generelt.

Hver gang jeg forsøger at logge ind, får jeg beskeden:

"Der opstod en fejl under aktiveringen. Prøv igen"

Dette har stået på i over en måned.

Jeg ved med sikkerhed, at mit apple-id er korrekt.
Jeg har forsøgt mig med nogen af de metoder, der kommer frem, når man googler problemet. Men jeg har som sagt ikke rigtig forstand på problemet...

Håber nogen kan hjælpe!

- Kathrine
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. marts 2018 - 13:41 #1
Kan du fint modtage iMessage beskeder på din Mac?
Avatar billede Kathrine Graugaard Praktikant
05. marts 2018 - 13:48 #2
Nej, har aldrig haft det til at fungere på min Mac...

Jeg kan fint modtage og sende iMessage beskeder på/fra min iPhone
Avatar billede egonspock Seniormester
05. marts 2018 - 14:20 #3
Har du prøvet Apple's bud: https://support.apple.com/da-dk/HT204408
Avatar billede egonspock Seniormester
05. marts 2018 - 14:25 #4
Den her artikel er også interessant: http://www.hawkdive.com/2017/03/imessage-activation-error-occured-mac.html  Jeg havde ikke set denne passus før:
"# 8. Make sure that your Wi-Fi connection is secure and has a Unique SSID if trying to activate over the Wi-Fi

Apple recommends you to have the devices connected through a WPA/WPA2 or WPA2-Personal secured Wi-Fi network if you are trying to contact Apple server. Apple Server may reject the activation request if your device is connected through an unsecured public network or a network with a common default SSID name like linksys, netgear, dlink, wireless, 2wire, xfinitywifi, and default."

Måske hænger det sammen med det?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. marts 2018 - 14:28 #5
Umiddelbart efter at have søgt lidt på google. Prøv kig under Konti > iMessage. Er det aktiveret og er der sat et tlf eller mail som den skal sende og modtag for?
Avatar billede Kathrine Graugaard Praktikant
05. marts 2018 - 14:50 #6
Har prøvet alt i link 1 desværre uden ændring...

Er i gang med link 2 nu!

Rune: Er det på min Mac? Jeg har noget, der hedder "internetkonti", hvor jeg netop har oprettet en konti til Beskeder, men der kan jeg kun indtaste apple-id...?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. marts 2018 - 14:54 #7
Ja prøv kig under den.
Avatar billede Kathrine Graugaard Praktikant
05. marts 2018 - 15:16 #8
Det er desværre ikke muligt at indtaste mobilnr / mail der...

Aner ikke, om iMessage overhovedet er aktiveret...

Som i step #6 i link 2 har jeg ikke en "Messages.app", som jeg kan fjerne lokalitetstjenesten fra. Så der er noget helt galt...!