Avatar billede thedukedk Juniormester
06. marts 2018 - 12:53 Der er 9 kommentarer

har fået en masse vira

hej

er der en der kan hjælpe med at rense min pc
laver min startside om
har automatisk installeret en masse underlige programmer
jeg har lavet en hijackthis vil vedkommende kigge den i gemmen
på forhånd mange tak

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.02.1008)
CHROME: 67.0.3362.2

Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NvContainer\nvcontainer.exe
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NvNode\NVIDIA Web Helper.exe
C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NVIDIA GeForce Experience\NVIDIA Share.exe
C:\Windows\System\3DG4me.exe
E:\Games\World_of_Warships\WargamingGameUpdater.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudDrive.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudPhotos.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\secd.exe
C:\Program Files (x86)\TomTom HOME 2\TomTomHOMERunner.exe
E:\Garmin Ekspress\Garmin\Express Tray\ExpressTray.exe
C:\Program Files\WindowsApps\SpotifyAB.SpotifyMusic_1.75.483.0_x86__zpdnekdrzrea0\SpotifyWebHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Sennheiser\Sennheiser Updater\monitorSDFU.exe
C:\PROGRAM FILES (X86)\WESTERN DIGITAL\WD APP MANAGER\PLUGINS\WD BACKUP\App\WDBackupService.exe
C:\Users\Edvard\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = %11%\blank.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_151\bin\ssv.dll
O2 - BHO: NemID Nøglefilsprogram - {88615005-094a-4ad4-8e56-7294604d1fa1} - mscoree.dll (file missing)
O2 - BHO: YoutubeAdBlock - {C0D38E5A-7CF8-4105-8FE8-31B81443A114} - (no file)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_151\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WDAppManager] C:\Program Files (x86)\Western Digital\WD App Manager\AppManagerLauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SecomUpdaterApp] "C:\Program Files (x86)\Sennheiser\Sennheiser Updater\SecomUpdat.exe"  -noSplash
O4 - HKLM\..\Run: [MonitorSDFUApp] C:\Program Files (x86)\Sennheiser\Sennheiser Updater\monitorSDFU.exe -launchAtStart
O4 - HKCU\..\Run: [OneDrive] "C:\Users\Edvard\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "C:\Program Files (x86)\Steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [World of Warships (1)] "E:\Games\World_of_Warships\WargamingGameUpdater.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [World of Tanks (1)] "E:\Games\World_of_Tanks\WargamingGameUpdater.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [EADM] "C:\Program Files (x86)\Origin\Origin.exe" -AutoStart
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] C:\Users\Edvard\AppData\Local\Google\Update\1.3.33.7\GoogleUpdateCore.exe
O4 - HKCU\..\Run: [iCloudServices] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [iCloudDrive] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudDrive.exe
O4 - HKCU\..\Run: [iCloudPhotos] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudPhotos.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKCU\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Program Files (x86)\TomTom HOME 2\TomTomHOMERunner.exe" -s
O4 - HKCU\..\Run: [GarminExpressTrayApp] "E:\Garmin Ekspress\Garmin\Express Tray\ExpressTray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [YeaDesktop] C:\Program Files (x86)\YeaDesktop\YeaDesktop.exe /autostart
O4 - HKCU\..\Run: [CCleaner Monitoring] "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [GarminExpressTrayApp] "E:\Garmin Ekspress\Garmin\Express Tray\ExpressTray.exe" (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [GarminExpressTrayApp] "E:\Garmin Ekspress\Garmin\Express Tray\ExpressTray.exe" (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O15 - Trusted Zone: http://*.certifikat.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.medarbejdersignatur.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.nets-danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.nets.eu
O15 - Trusted Zone: http://*.certifikat.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.medarbejdersignatur.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.nets-danid.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://*.nets.eu (HKLM)
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{66540210-ca47-4845-9162-482aecb855b4}: NameServer = 82.163.142.8,95.211.158.136
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: tbauth - {14654CA6-5711-491D-B89A-58E571679951} - C:\Windows\SysWOW64\tbauth.dll
O18 - Protocol: windows.tbauth - {14654CA6-5711-491D-B89A-58E571679951} - C:\Windows\SysWOW64\tbauth.dll
O23 - Service: 027b2901c9b5e3a23358a0e63b92f3ac - Unknown owner - rundll32.exe (file missing)
O23 - Service: 2130b1c879081d8bcd74cccace1bea85 - Unknown owner - C:\Program Files\2130b1c879081d8bcd74cccace1bea85\a00b7412f9cc1288f19a2bd3fe2ada26.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device Service - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: B1argOyxYNUo Updater - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\B1argOyxYNUo Updater\B1argOyxYNUo Updater.exe (file missing)
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Intel(R) Content Protection HECI Service (cphs) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\SysWow64\IntelCpHeciSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\DiagSvcs\DiagnosticsHub.StandardCollector.ServiceRes.dll,-1000 (diagnosticshub.standardcollector.service) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\DiagSvcs\DiagnosticsHub.StandardCollector.Service.exe (file missing)
O23 - Service: Digital Wave Update Service (DigitalWave.Update.Service) - Digital Wave Ltd. - C:\Program Files (x86)\Common Files\DVDVideoSoft\lib\app_updater.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Garmin Device Interaction Service - Garmin Ltd. or its subsidiaries - E:\Garmin Ekspress\Garmin\Device Interaction Service\GarminService.exe
O23 - Service: GoPro Device Detection Service (GoProDeviceDetectionService) - Unknown owner - C:\Program Files\GoPro\GoPro Desktop App\GoProDeviceDetection.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA LocalSystem Container (NvContainerLocalSystem) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvContainer\nvcontainer.exe
O23 - Service: NVIDIA NetworkService Container (NvContainerNetworkService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NvContainer\nvcontainer.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Container LS (NVDisplay.ContainerLocalSystem) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Display.NvContainer\NVDisplay.Container.exe
O23 - Service: NVIDIA Telemetry Container (NvTelemetryContainer) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NvTelemetry\NvTelemetryContainer.exe
O23 - Service: Origin Client Service - Electronic Arts - C:\Program Files (x86)\Origin\OriginClientService.exe
O23 - Service: Origin Web Helper Service - Electronic Arts - C:\Program Files (x86)\Origin\OriginWebHelperService.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrB.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: Razer Wizard Service (RzWizardService) - Razer Inc. - C:\Program Files (x86)\Razer\RzWizard\RzWizardService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: SDFUUpdateService - Sennheiser Communications A/S - C:\Program Files (x86)\Common Files\Sennheiser\SDFUApp\SDFUUpdateService.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\SecurityHealthAgent.dll,-1002 (SecurityHealthService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\SecurityHealthService.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SensorDataService.exe,-101 (SensorDataService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\SensorDataService.exe (file missing)
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files (x86)\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spectrum.exe,-101 (spectrum) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\spectrum.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: TeamViewer 12 (TeamViewer) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files (x86)\TeamViewer\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\TieringEngineService.exe,-702 (TieringEngineService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TieringEngineService.exe (file missing)
O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Program Files (x86)\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\xbgmsvc.exe,-100 (xbgm) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\xbgmsvc.exe (file missing)

--
End of file - 13804 bytes
Avatar billede INK Ekspert
06. marts 2018 - 16:38 #1
Jeg kan ikke tyde din fremsendte fil, men blot foreslå du kører:

Malwarebytes
ADWCleaner
Et antivirus program
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2018 - 17:01 #2
Du kan kopiere logfilen og sætte den ind på:  https://www.hijackthis.de . Klik derefter på "Analyze".

Det tager lige et par sekunder, før filen er gennemtygget, men når det er sket, kan du bl.a. se denne post:

O4 - HKCU\..\Run: [YeaDesktop] C:\Program Files (x86)\YeaDesktop\YeaDesktop.exe /autostart

Lav en søgning på Google, og du vil se, at det kan være en keylogger. Hvad angår de andre, så er det dem med krydser og spørgsmålstegn, du skal checke på nettet.

Inks forslag kan også anbefales.
Avatar billede thedukedk Juniormester
06. marts 2018 - 17:21 #3
Ok jeg prøver når jeg kommer hjem fra job

Når jeg har lavet disse forslag skal jeg så smide
En log mere op ??

INK  hvor henter jeg disse programmer ???
Avatar billede INK Ekspert
06. marts 2018 - 17:50 #4
Ninite.com.    Malwarebytes og Avira

http://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner  For Adwcleaner
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2018 - 18:07 #5
Det er muligt, inks programmer kan klare problemet, men hvis ikke, så kig på denne side:  https://www.bleepingcomputer.com/startups/YeaDesktop.exe-29218.html

Noget malware kan være så genstridig, at der må manuel fjernelse til, bl.a. via registreringseditoren. Vær opmærksom på, at forkerte klik i registreringseditoren kan lægge din computer død.

Brug denne side:  https://www.bleepingcomputer.com/startups/ til at lede efter og  identificere skidtet. I de fleste tilfælde vil der også være en vejledning til fjernelse.

Når du checker punkterne med spørgsmålstegn i Hijackthis-logfilen med krydser og spørgsmålstegn, så brug din sunde fornuft. Find .exe-filen i punktet og led efter den på nettet. En Sennheiser updater hører formentligt til program til et/dit hovedsæt. "WargamingGameUpdater.exe" hører formentligt til et af dine spil.
Avatar billede thedukedk Juniormester
07. marts 2018 - 08:47 #6
jeg kørte disse 2
Malwarebytes
ADWCleaner

det hjalp en del

så har jeg kørt den hijackthis påå den der tyske side  og der er 2 krydser
den ene er min nemid  den er jo go nok men den anden

Unknown application.
Unnecessary (deactivated) entry that can be fixed.
Visitor's assessment Analyzerdetails
O2 - BHO: YoutubeAdBlock - {C0D38E5A-7CF8-4105-8FE8-31B81443A114} - (no file

når jeg klikker på den ser det ud som om  det er væk  no file  410 gone
kan jeg så være sikker på det er fjernet ??
Avatar billede thedukedk Juniormester
07. marts 2018 - 08:54 #7
milter og Ink  1000 tak for hjælpen  :-)

det lader til jeg er sandsynligvis sluppet af med det igen  min startside skifter ikke mere og der dukker ikke noget underligt op lige umiddelbart

lige til sidst  hvilket antivirus program er ok at bruge
og norton vil jeg ikke bruge :-)
Avatar billede INK Ekspert
07. marts 2018 - 09:44 #8
Jeg har god erfaring med Avira i gratis udgaven.  Belaster maskinen meget lidt.
Avatar billede thedukedk Juniormester
07. marts 2018 - 09:55 #9
ok  jeg prøver at kigge på det  :-)