Avatar billede Kentoi Seniormester
16. marts 2018 - 11:31 Der er 9 kommentarer

Hjælp til at finde en switch

Er der en der kan hjælpe med finde en billig switch. Det skal være en 8 ports og der skal som minimum have 1 Gb port.
På forhånd tak.
Avatar billede Kentoi Seniormester
16. marts 2018 - 11:33 #1
Hov, den skal kunne konfigureres til VLAN.
Avatar billede cht22 Professor
16. marts 2018 - 11:44 #2
Avatar billede cht22 Professor
16. marts 2018 - 11:45 #3
Det ser ud til at være HP der stod bare Aruba så kunne ikke lige genkende det
Avatar billede Kentoi Seniormester
16. marts 2018 - 11:47 #4
Ok, den var så ikke lige billig. :)
Avatar billede INK Ekspert
16. marts 2018 - 11:53 #5
16. marts 2018 - 11:55 #6
#3 Aruba er blevet opkøbt af HP/HPE, og Aruba navnet kører videre under HPE.
Bortset fra det, ved jeg ikke rigtigt noget om Aruba.
https://en.wikipedia.org/wiki/Aruba_Networks
Avatar billede Kentoi Seniormester
16. marts 2018 - 12:52 #7
Jeg er lidt ude i en løsning med pfSense. Jeg har en computer med en NIC og ønsker en switch jeg kan administrere så jeg kan lave noget VLAN. Har aldrig prøvet det før, men jeg faldt over denne video på youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=z59_MWWPL-Q

søgte så efter en switch som kunne klare sagen, faktisk fandt jeg den samme som der bliver brugt i video'en
https://www.computersalg.dk/i/617591/cisco-small-business-smart-sg200-08

Lige nu er min løsning en USB NIC som er koblet til unmanaged switch 10/100. Så måske kunne jeg slå nogle fluer med et smæk med købe enten den som Mr. Ink i #5 er nævnt eller den der er i videoen.

Alternativet er at købe denne:
https://www.aliexpress.com/store/product/Best-pfsense-computers-intel-kaby-lake-celeron-3865u-dual-core-fanless-mini-pc-6-gigabit-lans/3058001_32821041344.html
Avatar billede cht22 Professor
16. marts 2018 - 13:18 #8
#7 Jeg har også prøvet at rode lidt med VLAN for nogle år siden og har også prøvet pfSence. Jeg fandt ud af Ubuntu Server var meget bedre til at løse opgaven med deling af internetforbindelse og VLAN's. Det kræver dog en del redigering af tekstfiler, men det kan man jo google sig frem til.

Og 753 kr. for en administreret Switch 8 port Gigabit lyder for mig rimelig billigt. Det tror jeg ikke kan gøres billigere.
Avatar billede Kentoi Seniormester
16. marts 2018 - 13:27 #9