Avatar billede M-L Praktikant
18. marts 2018 - 09:24 Der er 2 kommentarer

Problemer med at starte min Mac

Hej Experter
Håber der er nogen som kan hjælpe.
Når jeg starter min Mac så skriver den:
"MacOS kunne ikke installeres på computeren."
En eller anden sti mangler eller er ødelagt.
"Slut installeringsprogrammet for at genstarte computeren og prøv igen."
Og så kan man trykke på en start igen knap, men hver gang jeg gør det eller bare slukker computeren og starter igen så kommer jeg tilbage til samme billede, og der er ikke andre ting på skærmen som man kan trykke på.

Håber der er nogen som kan hjælpe .
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2018 - 10:54 #1
Der er flere muligheder, så fortvivl ikke 😀

Hold Cmd + R knapperne nede mens du starter din Mac. Det starter gendannelse, men inden da kommer du til en skærm med mulighed for at vælge diskværktøj. Det åbner du og udfører "førstehjælp" på din startdisk. Den reparerer alle fejl og måske kan din Mac nu starte normalt. Du skal ikke på nuværende tidspunkt udføre gendannelse, men det kan selvfølgelig være den ultimative løsning.

Kom tilbage hvis det ikke lykkes.
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2018 - 10:57 #2
Du kan læse meget mere om muligheder på Apples supportsider. Se eksempelvis denne
https://support.apple.com/da-dk/HT204904