Avatar billede kurtba Ekspert
18. marts 2018 - 22:20 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Poe accespoint

En bekendt har købt en D-link DAP-2610 accespoint. Da han får den, konstaterer han, at der ikke er nogen strømforsyning med, og kan læse at den fødes af Ethernet kablet via Poe (power on Ethernet). En bekendt fortæller ham så, at der skal en poe switch på eller andet specialudstyr, for at få det til at virke, og i Elgiganten siger de, at der bare skal et Ethernet kabel i, så kører det.
Jeg har så forsøgt at finde ud af, hvad der er op og ned på det, da jeg ikke har arbejdet med Poe før. Kan se, at der på nettet findes flere forklaringer, både at det bare kræver et Ethernet kabel og også, at der skal switch eller andet ekstra til. Han har en Sagemcom f@st 3690 W router, og jeg kan ikke umiddelbart finde noget om, at lan portene på den også har Poe. Findes der routere som har Poe direkte på lan portene?
Eller hvad skal der så gøres. Evt. en billigere løsning. Jeg kan se, at der er en indgang til en strømforsyning, som kræver 12 v og 1 amp. Kan man evt. bare sætte sådan en til og glemme Poe teknologien. Jeg har fået ham til at sætte den direkte til en lan port på routeren, og da intet lyser eller noget sker, må konklusionen jo næsten være, at routeren ikke har Poe, således at der skal findes en anden løsning.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. marts 2018 - 22:37 #2
Ja, du kan sætte en "External power adapter: 12 V/1 A" til i stedet for poe.
Avatar billede kurtba Ekspert
18. marts 2018 - 22:56 #3
Har i mellemtiden fundet en quick installationsvejledning til den, og kan se at den kan tilsluttes direkte til router eller switch, hvis de har poe porte. Dernæst kan man tilslutte via en poe base unit, hvor man så også skal bruge den medfølgende strømforsyning ( som ikke fulgte med) eller via strømforsyning direkte i Accespointet. Så det er jo som I siger. Mærkeligt når man læser standard userguide hos D-link, at der står at der medfølger strømforsyning, at nogen så alligevel vælger at pille den ud. Selvfølgelig for at spare penge. Desværre står det beskrevet nederst på siden hos Elgiganten, at den ikke følger med, så der er ikke noget at komme efter. Men nu kan han da vejlede eksperterne hos Elgiganten om, hvordan tingene hænger sammen,  når han skal hente en strømforsyning.Tak for deltagelsen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. marts 2018 - 23:02 #4

https://www.dlink.com/hr/hr/-/media/business_products/dap/dap-2610/datasheet/dap_2610_datasheet_en.pdf

står der et stykke nede

Power Supply                External power adapter: 12 V/1 A (not included)
Avatar billede kurtba Ekspert
18. marts 2018 - 23:46 #5
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. marts 2018 - 15:02 #6
Det er vist når de leverer til Nordamerika - de er ikke så kvikke derovre, så der følger åbenbart en strømforsyning med ;)

(Nej, jeg ved ikke hvorfor der er forskel)