Avatar billede Linda Pless Novice
21. marts 2018 - 15:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Grå skærm hele tiden

Mon der er nogen, der ved hvad jeg skal gøre, og hvilken taster jeg skal bruge, for at komme til skrive-bordet.
Hilsen Linda
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2018 - 15:12 #1
Det vil gøre det meget lettere for os, hvis du fortæller os mærke og model på computeren, og hvilket styresystem, der er på den, dvs. Windows10, 7, eller ...?

Og du må meget gerne forklare problemet en del mere konkret, f.eks. hvor langt du kommer, fra du trykker på Tænd-knappen.
Avatar billede Linda Pless Novice
21. marts 2018 - 15:38 #2
Windows 10 HP, Det kommer frem nå jeg åbner, men går væg igen, Aner ikke hvad styresystem er, sorry, der er strøm og mus piler virker, og som sagt står der Hp i 10 sekunder,
Avatar billede Linda Pless Novice
21. marts 2018 - 15:40 #3
Denne pc, jeg skriver på virker jo, men har en til
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2018 - 16:07 #4
I linket herunder kan du se, hvordan du finder modelnummeret på din computer:

https://support.hp.com/dk-da/document/c01778666
Avatar billede Linda Pless Novice
21. marts 2018 - 17:34 #5
Det står sku småt, man fandt det her---
date code 1507
CT : WDUVA0CGC8ZP02
IS 13252(PART 1) - 41013323
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2018 - 19:49 #6
Det gjorde mig desværre ikke meget klogere, men jeg vil prøve at gætte på, at det er en bærbar fra omkring 2015 med Windows 10. Ret mig, hvis jeg tager fejl :-)

Jeg har ikke før hørt om, at en skærm bliver grå. Er den grå eller sort? Prøv at beskrive detaljeret, hvad der sker, trin for trin, fra du klikker på Tænd-knappen.

Har du prøvet både med og uden strømforsyning til computeren? Har du prøvet at holde både CTRL+ALT+DEL-tasterne nede, når den er tændt?

Prøv det her: Straks efter, du har tændt computeren, begynder du at klikke på F8-tasten. Du skal blive ved med at klikke, indtil der forhåbentligt kommer et nyt skærmbillede frem. Se, om du kan komme frem til at starte computeren i "Safe mode" som beskrevet herunder. Hvis du kan, tager vi den fra det punkt:

http://smallbusiness.chron.com/run-hp-computers-safe-mode-49974.html

Og så lige et ekstra spørgsmål: Har du haft problemer med computeren i tiden op til, det her skete?
Avatar billede Linda Pless Novice
22. marts 2018 - 08:45 #7
Ingen Problemer, har fået den af min mor på 91, Og hun fik hjælp af en anden, herved slettede de alt.
men hjemme hos mig, troede jeg at jeg kunne nulstille den, men når jeg tænder kommer der lige et kort tig HP frem, men så bliver den grå ikke sort strøm ok mus kan man se på skærmen, og ja den er købt i år 2015.
Har ikke prøvet uden strøm. og desaærre har jeg ikke en ekstra tilslutning, så jeg kunne, tilslutte min egen PC.
Avatar billede milter Ekspert
22. marts 2018 - 11:48 #8
Har du prøvet mine forslag i #6?

Linket herunder beskriver, hvordan du laver en nulstilling (System recovery)  på HP bærbare:

https://support.hp.com/dk-da/document/c04092336