Avatar billede Mikkelsen Novice
23. marts 2018 - 13:54 Der er 8 kommentarer

Matrox box med optisk kabel dur ikke - men alm kabel gør?

Hej Eksperter,

Jeg har et setup hvor en en stationær PC skal kunne vise noget på tre TV-paneler over lidt afstand og det virker også næsten..

Det ønskede setup:
PC (DisplayPort udgang) går igennem en (DP til HDMI omformer) til et optisk HDMI kabel (20m) tilbage til en (HDMI til DP omformer) ind i Matrox Triple Head to Go DP edition ud til tre identiske Philips 43" TV paneler.
..Det virker jo så i midlertid ikke - mén:

1) Fjerner jeg Matrox boxen og kører det optiske kabel direkte i et af TV-skærmene er der fint billede igennem fra computeren (DP ud af PC, HDMI ind i TV) - min konklusion: det optiske kabel virker, den første omformer virker, pc'en virker.

2) Fjerner jeg derimod det optiske kabel og bruger i stedet for et alm kobber DP kabel (5m) virker det med billede på alle tre skærme - min konklusion: Matrox boxen virker, PC'en kan også genere billede på tre skærme, så GPU'en er heller ikke problemet. (4060x768pixels)

3) Prøver jeg at skifte den sidste Omformer (HDMI-DP) ud, virker det fortsat ikke - jeg har testet fem forskellige - min konklusion: jeg er forvirret..

4) Undgå omformere helt og få et optisk DP kabel, men det synes jeg ikke jeg kan finde noget sted på nettet?

5) Jeg ringede så til Matrox support, hans eneste kommentar var at jeg skulle bruge dét DP-kabel som fulgte med til indput siden af boxen, det kabel er vel 40cm og derfor temmelig meget for kort, men for det tilfældes skyld at det gør en forskel - netop med deres kabel har jeg bestilt en kønskifter (DP-hun til DP-hun) så jeg kan gå fra optisk kabel, HDMI omformer til Matrox kabel og så Matrox boks. (Men påstanden er modbevist i "2)" hvor jeg fint kunne bruge et andet, men længere DP-kabel) (omformeren/kønskifteren er i posten)

6) Hvad gør jeg så nu? Spørger eksperterne?
Avatar billede puren Ekspert
23. marts 2018 - 16:06 #1
drop den matrox box en kør det 3 kabler

flip det fra DP over i hdmi https://www.av-connection.dk/?PNo=LDY41068
og et langt kabel https://www.av-connection.dk/?PNo=SUPHDMI200

billigt er det ikke.. men tro det bliver en bedre løsning
Avatar billede Mikkelsen Novice
03. april 2018 - 07:23 #2
Ja det kan godt ske det bliver udløberen men det giver mig jo et nyt problem - computeren har kun to udgange og jeg skal bruge fem?
Avatar billede puren Ekspert
03. april 2018 - 13:24 #3
Smid et grafikkort mere i husk at slå SLI eller crossfire fra

Men hvad skal du vise på alle de skærme? Tænker bare at hvis de kun skal vise en PowerPoint ville jeg måske nøjes med en måske en Chromecast eller en raspberry-pi
Avatar billede Mikkelsen Novice
03. april 2018 - 14:31 #4
Hmm ja, det ved jeg ikke om det nuværende bundkort supportere, men det kan selvfølgelig også skiftes ud..

Det der vises er en live streaming af målinger, så relativt simpel grafik og tal, jeg må lige google mulighederne i Chromecast eller Raspberrry - dem har jeg ingen erfaring med
Avatar billede puren Ekspert
04. april 2018 - 20:10 #5
så vil jeg helt sikkert bare lige kikke på en raspberry pi
Avatar billede Mikkelsen Novice
05. april 2018 - 13:43 #6
Jeg har kigget lidt på Raspberry, hvis jeg forstår det rigtigt, så er det vel bare en computer - tror ikke jeg forstår hvordan den kan være behjælpelig?
Avatar billede puren Ekspert
05. april 2018 - 15:19 #7
skulle den ikke bare vise noget simplet grafik??

ellers er vi noget til det punkt at hvor du er nød til at forklare projektet bedre før jeg kan hjælpe
Avatar billede Mikkelsen Novice
05. april 2018 - 16:22 #8
Jo grafikken er simpel, men den computer som viser grafikken, optager samtidig data fra adskillige IP-følere af temperatur og drifter samtidig nogle digitalt styrede varmeelementer, så computeren har "desværre" nok at se til, men datamængden til skærmene burde derimod ikke være overvældende