Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2018 - 15:12 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Sikkert program til at gemme tekster.

Jeg har Vera crypt til mine filer, og det er rigtigt godt, men lidt langsomt at komme ind i.
Så jeg vil gerne have et program, som bare åbner med en enkelt kode.
Det skal bruges til personlige oplysninger som f.eks. kontooplysninger.
Og jeg vil gerne betale for det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. marts 2018 - 15:25 #1
Microsoft Onenote?

Der kan gemmes alle typer filer og noter, og der kan sættes password på.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2018 - 17:14 #2
Tak, jeg har OneNote, men det vidste jeg ikke. Jeg vil nu helt have et program, som er uafhængig. Jeg har haft lidt problemer med OneNote, måske fordi jeg kører med henholdsvis Windows 8.1 og Windows 10?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. marts 2018 - 17:41 #3
Jeg kan ikke gætte på grunden til at du har problemer med OneNote - mest af alt fordi du ikke skriver hvad problemet er :-)

...Men mange kan ikke kende forskel på OneNote Windows App og OneNote Desktop udgaven. Desktop udgaven har langt flere funktioner end App udgaven.

Begge er gratis, men app udgaven er indbygget i Win8 og 10 - så folk har det med at benytte den, og konstatere det er noget "lort"...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. marts 2018 - 17:42 #4
...I øvrigt - hvad mener du med uafhængigt? - og hvorfor falder OneNote ikke i den kategori?
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2018 - 18:15 #5
Problemet med OneNote er 2 ting. De sider jeg har sat ind ligner ikke helt hinanden, og jeg får daglig en popup fra Microsoft om, at der er noget galt med min konto.
Det skyldes, at Microsoft vil bruge min gmail til OneNote, men den er installeret på en outlook konto, så derfor passer nøglen ikke. Det betyder ikke, at jeg ikke kan bruge OneNote, men det er jo noget rod, og jeg er bekymret for, at der går noget helt galt.
App udgaven og Desktop? det må jeg da vist se på. Jeg anede ikke, at der var 2 udgaver. Måske har jeg ikke den samme udgave på de 2 forskellige windows?
Avatar billede falster Ekspert
23. marts 2018 - 18:16 #6
Enig med #4 om, ? hvad der kan anses for uafhængigt. Men her er et par gratis, der er meget enkle at gå til og fylder meget lidt:

https://archive.codeplex.com/?p=safepad

opererer med selvstændige flade filer, som er krypteret. Kan benytte to passwords og kan genere dem, hvis det ønskes.

https://www.protectcom.com/crypditor-text-editor-with-high-secure-encryption

opbevarer oplysningerne i en oprettet kopi af programmet (exe-filen), som så kræver det satte password for at åbne.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2018 - 18:46 #7
#6 Takker. Jeg har hentet dem, og vil snarest se på dem.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. marts 2018 - 21:26 #8
OneNote bruger ikke licensnøgle - den er gratis. I 2010 fulgte den med i officepakken, men fra ca. 2011 blev den gratis - så har du office 2010 kan du i grundudgaven være ude for at den skal installeres med nøgle - men ikke hvis du henter den opdaterede version.

Den knytter sig ganske rigtigt til en Microsoft konto - men passer det ikke med din ene microsoft konto, kan du bare logge ud i programmet, og logge på med den anden konto. Har du din notesbog liggende på OneDrive, skal du selvfølgelig være logget på med den konto, der indeholder notesbogen. Personligt arbejder jeg med 3-4 forskellige kontoer på en gang - giver lidt forvirring en gang imellem når jeg ikke kan huske hvilken konto der ejer en given bog - men det er en bagatel.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2018 - 13:12 #9
#8 Den OneNote jeg har på W8.1 hedder 2016 og den på W10 har bare et versions nummer. 2016 har jeg hentet på nettet.
Jeg forstår ikke hvordan det går til, foran side navnet, som jeg selv har skrevet i W10 stod der pludselig Trapsalle (Jeg bor på Traps alle).
Men som du skrev, man kan godt bruge et password.

#6 Crypditor ser godt ud.

I skal begge have mange tak for jeres indslag. 😊
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 13:08 #10
Ps. da jeg ville flytte Crypditor til det sted, hvor den skulle bruges frøs den computeren flere gange, så den har jeg kasseret.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 14:46 #11
Ps.2. Jeg måtte bruge special programmet "Emergency delete" for at kunne slette Crypditor, så jeg må nok, for en ordens skyld, fjerne den grønne løsning, så ingen får den opfattelse, at Crypditor er løsningen - i alt fald på Windows 8.1.
Og det var selvfølgelig Windows som frøs ikke computeren. :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 18:28 #12
Jeg har leds forgæves efter OneNote Desktop . Jeg kan på Windows 10 kun få den samme version. Jeg havde slettes OneNote i Powershell og genstartet. resultatet blev det samme. OneNote Desktop hører måske nu til Office betalingsudgaven?
Nå jeg må så nøjes med det. -:)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2018 - 19:27 #13
Og du prøver på www.onenote.com
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 20:04 #14
Jeg har downloadet en app, men du skelner mellem OneNote Windows App og OneNote Desktop. Hvad får jeg, hvis jeg installerer den fil  "freeretailx86" ?
Og tror du jegførst skal afinstallere den OneNote jeg har?
Avatar billede falster Ekspert
25. marts 2018 - 22:21 #15
Det er noget skidt, hvis man ikke er tryg ved sådan et program (Crypditor).

Jeg har bemærket følgende under hvilke OS, der understøttes:

Windows 98, Windows 2000, Windows ME, Windows XP, Windows Vista, Windows 7 Windows 8/10 -> right mouse button -> “run as Administrator”

(Min fremhævning.)
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 22:44 #16
Jeg har ingen ide om, hvad som gik galt. Den fungerede udmærket hvor den lå på min download side. Men der skulle den ikke ligge, så jeg højre klikker for at flytte eller kopiere den. Men så går det galt. Først står der, ingen forbindelse til server, hvorefter Windows fryser i nogle minutter. Jeg prøvede igen, med samme resultat. Fordi den fik Windows til at fryse, kunne jeg heller ikke slette den. Men jeg havde så Emergency delete, som klarede opgaven. Nå det tager bare som en oplevelse. -:)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. marts 2018 - 07:35 #17
OneNote App og OneNote desktop version kan sagtens sameksistere på PC´en - men man kan blive forvirret over hvilken version man bruger (om end der er ret stor forskel når man først har lært det).

https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/msoffice_onenote-mso_win10-mso_2016/how-to-install-onenote-2016-instead-of-just/774af256-0189-4416-a7dd-29c9f77e8e09 er der beskrevet, hvordan man finder "Desktop" udgaven ud fra https://www.onenote.com/download?omkt=da-DK - filen burde hedde "Setuponenotefreeretail.x86.da_dk_.exe (gå på onenote.com/download og klik på "Windows Skrivebord" under afsnittet "Også tilgængelig på:"
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2018 - 10:57 #18
Ok, jeg ser på det. Den apps jeg hentede på Onenote.com var noget helt andet, en form for office 1. Så den har jeg slettet.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2018 - 11:33 #19
Jeg har gjort som du skriver, men under Windows skrivebord får jeg ikke mulighed for at hente OnenOte2016 men freeretailx86. Jeg har jo OneNote 2016 på min stationære og ved derfor hvordan den der ud. og det er bestemt ikke den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. marts 2018 - 12:18 #20
Nej, det lugter desværre af at den gratis version ikke er en fuld udgave længere - så der nu eksisterer 3 udgaver - office, desktop og app version...

Jeg har dog lige testet Win10 app versionen, og synes den ligger ret tæt op ad office versionen, dog med et lidt andet design.

Jeg plejer at se på bog/fane designet. Bøgerne ligger altid i venstre side lodret. I office versionen, som traditionelt har kunne mest, ligger de enkelte undersider så vandret hen ad toppen af skærmen, mens undernoter ligger lodret i højre side.

I app versionen ligger alle noter i en "træstrutur" lodret ud fra venstre kolonne.

I Win10 appen er den nu rettet til, så de enkelte undersider også ligger vandret i toppen, men undernoter fortsat ligger ud fra venstre side (og ikke højre som i "office" udgaven). Den ser generelt ud til at kunne bruges :-) - mangler bare Review og History menuerne.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. marts 2018 - 12:30 #21
OG så en relevant kommentar - i App udgaven kan jeg så ikke finde "Password" funktionen, da den netop er på fanen "Review"...

Jeg har ikke haft testet den gratis desktop udgave, så jeg ved ikke hvordan den ser ud, eller om det er muligt at sætte password.

Når først password er sat, er det intet problem at bruge bogen i andre udgaver af OneNote - eller på Android/iOS. Man kan sagtens taste password og få adgang i disse versioner.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2018 - 12:33 #22
Ja du har ret i, at app i 10 kan bruges, det var bare mere funktionelt, hvis det var samme OneNote på påde 8.1 og 10.
Men det er jo til at leve med. Tak for din store indsats :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2018 - 12:34 #23
Ok. :-)