Avatar billede Julle Juniormester
26. marts 2018 - 14:20 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Autoudfyld VBA

Hej

Er der nogen som kan hjælpe mig med en VBA kode.
Jeg skal bruge en som kan lave autoudfyld i celle D, hvis der står noget i celle B

min VBA er sådan her ud, hvor jeg så skal have tilføjet autoudfyld

Application.Workbooks("Schneider master udkast.xlsx").Sheets("Schneider og Sarel ").Unprotect "2412"

Application.Workbooks(2).Activate

Range("d164").Select
If Not IsEmpty(ActiveCell.Value) Then

Workbooks.Open Filename:= _
        "K:\PhaCWi\2018\Levtilskud\257 Schneider\Konvertering 17-18\ProdukthierakiTilVare.xlsx"

Sheets(1).Range("A7:C17").Select
    Selection.Copy

Application.Workbooks("Schneider master udkast.xlsx").Activate

    Destination = Sheets("Schneider og Sarel ").Range("A260").End(xlDown).Offset(1, 0).Select
    ActiveSheet.Paste

Application.Workbooks(2).Activate

Sheets("Schneider og Sarel ").Range("D164").Select
    Selection.Copy

Application.Workbooks("Schneider master udkast.xlsx").Activate

  Destination = Sheets("Schneider og Sarel ").Range("D260").End(xlDown).Offset(1, 0).Select
    ActiveSheet.Paste

    Destination = Sheets("Schneider og Sarel ").Range("D260").End(xlDown).Select

Her skal Autoudfyld være

    ActiveSheet.Range("$A$260:$D$1000").RemoveDuplicates Columns:=2, Header:=xlYes

      End If
Avatar billede store-morten Ekspert
26. marts 2018 - 19:21 #1
Dim ref As String, kb As String, rk As Long
    kb = Mid(ActiveCell.Address, 2, InStr(2, ActiveCell.Address, "$") - 2)
    rk = ActiveSheet.Range("b65536").End(xlUp).Row
    Selection.AutoFill Destination:=Range(ActiveCell.Address & ":" & "$" & kb & "$" & rk)
Avatar billede Julle Juniormester
27. marts 2018 - 06:51 #2
Mange tak for hjælpen, den virker :-)
Avatar billede Julle Juniormester
27. marts 2018 - 07:02 #3
nu virker den ikke :-( da jeg kopierede den ind så virkede den, men da jeg så brugte den igen længere nede så virkede den ikke.

Denne kodning bliver kørt 5 gange med forkskellige stedder hvor den skal hente data, men alle dataene skal ende "samme sted"
Avatar billede store-morten Ekspert
27. marts 2018 - 09:16 #4
Dim ref As String, kb As String, rk As Long
    'kb = den aktive celles kolonne bogstav
    kb = Mid(ActiveCell.Address, 2, InStr(2, ActiveCell.Address, "$") - 2)
    'rk = den sidste brugte celle i kolonne B i det aktive ark
    rk = ActiveSheet.Range("b65536").End(xlUp).Row
    'Autofyld fra den aktive celle til aktive celles kolonne og sidste brugte celle i kolonne B
    Selection.AutoFill Destination:=Range(ActiveCell.Address & ":" & "$" & kb & "$" & rk)
Avatar billede Julle Juniormester
27. marts 2018 - 09:22 #5
Den går på fejl ved "ref As String"

Der kommer fejlen " Compile Error: Duplicate declaration in current scope
Avatar billede Julle Juniormester
27. marts 2018 - 09:30 #6
Har fået den til at virke. tusind tak for hjælpen :-)