Avatar billede BacceDK Juniormester
06. april 2018 - 18:26 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

flere brugere på samme ipad....?

Ja jeg er totalt bagud hvad angår tablets... vi ejer ingen former for tablets i huset...

Men overvejer nu om ikke jeg skulle have en ipad... men her kommer så problemet... da vi er flere der nok kunne finde på at bruge den, kunne jeg godt tænke mig at hver bruger fik sin egen login og også kun ser sine egne apps o.s.v.
kan dette egentlig lade sig gøre på en ipad og hvis ja, hvordan ?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2018 - 19:37 #1
det bliver ikke helt godt - hver bruger skal have en opsætning og apps, så det kræver ram-plads, og det har man ikke for meget af.
https://www.lifewire.com/does-ipad-support-multiple-users-1994241
En familien-dims med 32gb/person er minimum, og det er dyrt, hvis I er flere end 2.

Køb en, og lad den gå i grams i familien - hvis det fænger, så skal dem, der er storbrugere, havde deres egen - de tilbageværende kan så deles om at læse lidt nyheder der.
Avatar billede INK Ekspert
06. april 2018 - 23:50 #2
Enig med #1. Det er meget upraktisk med flere brugere på en iPad. Min kone og jeg startede med én iPad, men fandt hurtigt ud af, at vi ofte gerne ville bruge den på samme tid, så det hed 2 iPads. Freden sænkede sig og vi skulle ikke drøfte hvem der nu havde brugt dyret længst.
Med 2 eller flere iPads/iPhones opstår så spørgsmålet om én eller flere mailkonti og især om man skal anvende familiedeling eller samme AppleID. Fælles kalendere, fælles e-mails, fælles adresseliste eller hver for sig. Fælles konto for iCloud eller Google fotos osv. osv.
Avatar billede BacceDK Juniormester
07. april 2018 - 11:03 #3
Spørgsmålet om hvem der har brugt den mest og hvem der skal bruge den nu er nu ikke så aktuelt.
Som udgangspunkt er det mig der køber en ipad, så hvis konen vil have en må hun jo købe en.
Dog syntes jeg da hun skal have muligheden for at bruge den.
Men syntes også min søn på 5 skal have muligheden.
han har slet ikke elektroniske apparater af den type, så han skal nok også snart igang hvis han skal kunne følge med...
Men samtidigt har jeg det sådan at jeg ønsker at benytte mit allerede eksisterende apple id fra telefonen, og her kommer problemet.
Da jeg altid har været følsom over min data ønsker jeg ikke at den fremvises når andre benytter tabletten. billeder o.s.v. og det vil jo ske hvis det er mit apple id der benyttes af alle.
Jeg bruger også min telefon i arbejdet og derfor vil det blive et problem hvis andre piller ved min data. Derfor jeg søgte flere brugere.
som #1 skriver med 32 G til hver, ville nu ik blive det store problem da vi er 3 i husstanden og jeg påtænker mig en 128 GB model.
men er bekymret for netop dataen. Det der med at købe flere, er nu heller ik så aktuelt. Min søn får sin egen når han begynder i skole. og det er måske dumt at lave den store indvistering hvis vi ikke ved om det overhovedet er noget vi vil bruge.
Vi har som sagt ingen tablets i huset, da jeg som udgangspunkt ikke mener den kan noget min mobil ikke kan ??? men blot viser det på en størrer skærm.
Avatar billede INK Ekspert
07. april 2018 - 11:16 #4
Så ville jeg starte den op med et nyt AppleID, så den ikke er forbundet med dit eget.
Med familiedeling kan I så senere dele udvalgte ting, såsom en fælles kalender.
Læs mere herom
https://support.apple.com/da-dk/HT201088

Man kan altid nulstille den igen og bruge et nyt AppleID (eller dit eget) hvis behovet skulle opstå. Husk sikkerhedskopi for hvert AppleID.
Avatar billede BacceDK Juniormester
07. april 2018 - 11:35 #5
Jeg takker jer begge for jeres input, også selvom det ik var svaret jeg håbede på.... :-) men må nok overveje om den så ik skal have sit eget apple id. og jeg så må undvære de ting fra telefonen på ipad.
Avatar billede INK Ekspert
07. april 2018 - 11:54 #6
#5 God idé, men du kan jo stadig gennem familiedeling (ref. mit link) dele noget mellem de to AppleID enheder.